Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Motor Ferrari pořád ještě zaostává

Motor Ferrari pořád ještě zaostává

Další progres se očekává až příští rok.

Šéf týmu Ferrari po zimních testech na Bahrajnském mezinárodním okruhu prohlásil, že je s novým vozem i novou pohonnou jednotkou spokojen. Po Velké ceně Bahrajnu upřesňuje, že nový motor je silnější než loňský, ale stále se nepodařilo dohnat nejsilnější konkurenty. Vzhledem k zákazu úprav pohonné jednotky v průběhu sezony, bude další krok vpřed možné udělat až za rok.

"Ještě nemáme kompletní obrázek, ale mohu říct, že evidentně nadále zaostáváme ve všech oblastech," říká Mattia Binotto v rozhovoru pro RacingNews365. "Nadále platí, že máme horší motor, ale už ne o tolik horší jako minulý rok. Rozdíl se zmenšil, doháníme konkurenci a příští rok bychom už měli mít pohonnou jednotku na jedné úrovni s nejlepšími.

Ale rychlost není pouze o pohonné jednotce. Zaostáváme i v aerodynamice, středně rychlých a rychlých zatáčkách..., prostě je to opět o voze jako jednom celku, jen rozdíly jsou menší. Ještě důležitější je, že jsme našli správný směr a víme, že máme správné nástroje. Díky tomu budeme pokračovat v progresu."

Techničtí analytici kolem F1 si všimli, že Ferrari si minulý víkend dovolilo vůz nastavit více ve prospěch přítlaku než loni, a přesto měl Charles Leclerc o 7 km/h vyšší maximální rychlost. Pohonná jednotka 065/6 prý může mít až o 30 koňských sil více než její předchůdkyně. O tom, že si Ferrari potřebovalo dát do pořádku také aerodynamiku svědčí fakt, že navzdory oříznutí podlahy meziročně v bahrajnské kvalifikaci zpomalilo pouze o 0,5 sekundy, zatímco jeho motorový zákazník Alfa Romeo o 1.2 sekundy.

Ferrari již není na rovinkách k smíchu, ale ještě tomu něco chybí. Foto: Ferrari

Zdroj: RacingNews365, úvodní foto: Ferrari