Leclerkova nehoda opravdu způsobila odstoupení
Monačan si za všechno může sám.
Ferrari po podrobnější analýze přiznalo, že nehoda Charlese Leclerka v kvalifikaci způsobila poškození, které nebylo odhaleno v parc fermé a kvůli tomu Monačan neodstartoval do závodu z první, ani ze žádné jiné pozice. Pravdou zůstává, že neselhala převodovka, jak se Leclerc původně domníval, ale náboj hnacího hřídele.
FIA po závodě prozradila, že Ferrari povolila všechny výměny komponent, o které tým požádal. Mluvčí Ferrari doplnil, že poškození nebylo zvenčí viditelné, proto o výměnu této součástky nepožádalo.
"Bylo to těžké, byl jsem doma," smutní Leclerc. "A ne každý den máme šanci začít závod v tak skvělé pozici. Ale takový je motorsport. Možná to byla naše jediná šance vyhrát letos velkou cenu, ale to neznamená, že nevidíme progres."
"Ještě budou jiné okruhy s pomalými zatáčkami a na nich můžeme být velmi konkurenceschopní, ale nedá se to slíbit," přiznává Mattia Binotto, šéf italského týmu. "Místo toho, abychom teď přemýšleli nad tím, kde ještě možná budeme rychlí, se raději soustřeďme na nejbližší závod v Baku! Z vozu jsme ještě nedostali všechno."
Leclerc měl spoustu času rozdávat autogramy. Může si za to hlavně on sám. Foto: Ferrari
Italská sportovní média a Ferrari, to je svět sám o sobě. Od pondělí se píše o tom, že možná budoucností Ferrari není Leclerc, ale Carlos Sainz.
"Jezdcem číslo 1 klidně může být Carlos. Takovou pozici si jezdec musí zasloužit na trati a nevidím důvod, proč by to Carlos nemohl dokázat," napsal Paolo Filisetti, žurnalista jinak zaměřený na techniku F1. "S jistotou můžeme říct, že Carlos nepřišel do Ferrari dělat nosiče vody."
"Leclerc má více čistého talentu a instinkt zabijáka, jenže Sainz od prvního dne jezdí na jeho úrovni a dostává ho pod tlak. Carlos je mnohem vypočítavější, ale mnoho takových dokázalo vyhrávat," přidal se Daniele Sparisci, žurnalista ve službách Corriere della Sera.
Zdroj: RaceFans, MotorsportWeek, Corriere della Sera, Paolo Filisetti, úvodní foto: Ferrari