Zpomalení zastávek bylo odloženo
FIA si to rozmyslela.
Už v Maďarsku mělo platit nové nařízení týkající se zastávek v boxech, které je prý mohlo zpomalit až o sekundu na kolo, jak jsme informovali v červnu. Po konzultaci s týmy ve Spojeném království si to však FIA rozmyslela, změny odložila, a nakonec ani nebudou tak velké. Týmy v podstatě řídící orgán přesvědčily, že extrémně rychlé zastávky přispívají k atraktivitě sportu a bezpečnost se dá zlepšit i méně drakonickými opatřeními.
Technická vyhláška byla nahrazena novou a změna termínu platnosti byla odůvodněna komplikovaným cestováním v čase protipandemických opatření. Letní přestávka dá mechanikům dostatek času na společný trénink v sídle týmu.
Z nové vyhlášky až na jednu výjimku vypadly minimální reakční časy. Místo toho bylo týmům nařízeno používat software s bezpečnostními protokoly, které dokáží bezpečně rozeznat, zda matice kola byla dotažena. Vizuální kontrola mechanikem provádějícím výměnu kola tedy není nutná, proto mu ani tým nemusí poskytnout čas na ni.
Minimální reakční čas zůstal zachován na konci celého procesu, při spouštění vozu ze zvedáků. Hlavní mechanik musí reagovat na signál od svých kolegů při kolech, nesmí ho předvídat, aby nevznikaly nebezpečné situace. Proto nebude tolerováno odstranění zvedáku v momentě signálu. Minimální akceptovaná prodleva však byla snížena z 0,2 na 0,1 sekundy.
Tato parta je aktuálně asi nejrychlejší ze všech a Red Bull by tak zpomalením ztratil nejvíce. Foto: Red Bull
Zdroj: MotorsportWeek, úvodní foto: AlphaTauri