Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wolff chce do F1 dotáhnout Volkswagen

Wolff chce do F1 dotáhnout Volkswagen

Je ochoten vzdát se MGU-H, pokud bude třeba.

Člověk by čekal, že se automobilky budou z F1 navzájem vystrkovat, aby měli více místa na slunci, tedy v televizních přenosech. Pravda je ale trochu jiná.

Každá další automobilka investující do marketingu pomáhá popularitě série. Každá nová automobilka je potenciálním spojencem v politických hrách s FIA, majiteli série i netovárními týmy. A v neposlední řadě, někdo musí být poslední a vítěz musí mít koho porazit, aby mělo vítězství cenu utracených miliónů. Z těchto, a možná i z dalších důvodů je nejen šéf Mercedesu ochoten dělat kompromisy potřebné k přilákání Volkswagenu, další obrovské německé automobilky.

"Mercedes je připraven dělat kompromisy nutné k tomu, abychom mohli ve F1 přivítat Volkswagen Group," nechal se slyšet Toto Wolff. "Pokud se dokážeme dohodnout v jiných oblastech, tak můžeme i škrtnout MGU-H. Nemohu samozřejmě mluvit za ostatní, ale Mercedes by příchod Volkswagenu velmi potěšil. Předtím ale musíme dospět k dohodě v jiných oblastech. Pokud se nedohodneme my, budou muset technická pravidla pro pohonné jednotky sezony 2026 prostě napsat FIA a FOM."

Volkswagen by do F1 pravděpodobně nasadil jednu ze svých sportovních značek, nejspíš Porsche nebo Audi. MGU-H, tedy jednotka rekuperující teplo z výfuku, umístěna mezi kompresor a turbínu byla jedna z největších výhod pohonné jednotky Mercedesu po poslední změně pravidel v roce 2014, protože tohle řešení například výrazně redukuje opoždění nástupu turba. Současná konkurence však měla roky času na kopírování nebo nalezení alternativního řešení a mezi čtyřmi současnými pohonnými jednotkami jsou již pouze malé rozdíly. Nový výrobce by však mohl mít s exotickou technologií v prvních letech problémy, co mluví v neprospěch naskočení do rozjetého vlaku.

Volkswagen by však rád začal s celkem čistým listem papíru. Přechod na 100% biopalivo mu vyhovuje, ale údajně si přeje i pohon všech čtyř kol, přičemž přední by byly poháněny výhradně MGU-K, tedy jednotkou rekuperující kinetickou energii zachycenou při brzdění. A v neposlední řadě by chtěl přechod ze šestiválce na čtyřválec. Avšak "stará garda" mu nejspíš nehodlá vyhovět ve všem.

"Od Rakouska jsme již měli několik schůzek," potvrdil šéf Ferrari, Mattia Binotto. "Jsme v období, kdy se rozhoduje o budoucí podobě pohonných jednotek F1. Diskuse se nesou v pozitivním duchu. Většina, nebo snad mohu říct, že všichni výrobci souhlasí s vynecháním MGU-H. A my, spolu s nimi, jsme také připraveni souhlasit. Ale ještě je třeba diskutovat o mnoha věcech, dohodnout se na mnoha věcech. Obecně se však zdá, že jsme na správné cestě."

Mercedes chce německého spojence, ale nechce stavět novou pohonnou jednotku od nuly. Foto: Mercedes

Otázkou je postoj Red Bullu, který od příštího roku převezme výrobu pohonných jednotek Hondy, která z F1 odchází. Vybuduje si kapacity na výrobu pohonných jednotek, ale nejspíš by nerad měřil síly s automobilkami při vývoji nových hybridních technologií. Volkswagen však může být nejen jeho soupeřem, pokud založí vlastní tovární tým, ale i jeho partnerem, což by znamenalo, že technologie se budou vyvíjet převážně v Německu, z Německa budou financovány, ale vyrábět by se mohly v továrně týmu Red Bull.

Zdroj: RaceFans, SpeedWeek, úvodní foto: Mercedes