Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes a Ferrari mají novinky

Mercedes a Ferrari mají novinky

V Miami uvidíme první výsledky sezonního vývoje.

Nahuštěný harmonogram se sprinterským sobotním závodem v Imole týmy odradil od nasazení prvních dílů vyvinutých v reakci na předsezonní testy a první závod roku. Svědky prvního kola závodu ve vývoji jsme bývali každý rok při sledování prvního evropského závodního víkendu v Evropě, což bývala VC Španělska v Barceloně. Letos však byla Barcelona odsunuta nejen za začátek sezony daleko na východě, ale také za zmíněnou Imolu a americké Miami. Některé týmy si přesto větší balíky načasovaly na Barcelonu, kde budou moci porovnat data s předsezonními testy, ale například Mercedes už nebude čekat.

Mercedes za oceán posílá nové, upravené díly, které mají pomoci omezit jeho obrovský problém s porpoisingem, což následně umožní snížit světlou výšku, posílit přísavný efekt a mít tedy vůz F1 W13 konečně nastaven tak, jak bylo zamýšleno při předsezonním vývoji. Mercedes nadále uchovává naději, že pokud se mu v dohledné době podaří odstranit celý problém s porpoisingem, může se ještě vrátit do boje o letošní mistrovský titul.

Říkám to pořád, ale musím zopakovat, že náš vůz jsme dosud vůbec nevyužili způsobem, na který byl navržen,“ řekl hlavní traťový inženýr, Andrew Shovlin. „Musíme nastavovat velkou světlou výšku, to nás obírá o rychlost. Zdaleka nejsme jediní s tímto problémem a větší světlá výška je pro všechny způsobem, jak přežít i s tímto problémem. V Brackley ale investujeme enormní úsilí do kompletního pochopení tohoto nového fenoménu. Snad již v Miami budeme mít nové věci, které nám pomohou a budou prvním krokem na delší cestě. Potřebujeme vědět, že vyvíjíme správným směrem.

Mattia Binotto avizuje, že Ferrari v Miami poprvé nasadí aerodynamicky odlišnou verzi F1-75, specializovanou na okruhy, kde je nízký odpor vzduchu důležitější než vysoký přítlak.

Ne, hlavní balíček nebudeme mít v Miami, ale na voze bude vidět nové věci. Miami je rychlým okruhem, ve srovnání s těmi, na kterých jsme závodili dosud. Potřeba přítlaku je odlišná, takže i my budeme mít odlišný vůz. Doufáme, že tam posíláme velmi aerodynamicky efektivní vůz, ale také už víme, že Red Bull má silný balík se středním až nízkým přítlakem,“ řekl Mattia Binotto.

Ferrari připravilo aerodynamický balík speciálně pro okruhy typu Miami. Foto: Ferrari

Ferrari přitom také řeší porpoising. Má ho nesrovnatelně slabší od Mercedesu, jenže Red Bull se mu i v Imole dokázal zcela vyhnout a Christian Horner pak ani netajil, že klíčem k úspěchu bylo ideální nastavení vozu.

Určitě s tím máme více starostí než Red Bull. Očividně. V případě odstranění pak odemkneme část potenciálu vozu, takže musíme vyvíjet i tímto směrem.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Mercedes