Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Šest sprintů za více bodů?

Šest sprintů za více bodů?

Letošní novinka bude mít pokračování.

Sprinterské sobotní závody, letošní novinka, se příští rok vrátí a prý budou ještě silnější součástí sezony. Letos byly tři sprinterské závody, přičemž vítěz dostal tři body, druhý dva a třetí v cíli jeden bod. Pořadí v cíli sprintu bylo navíc zachováno na startu nedělní velké ceny, takže se mluvilo o sprinterské kvalifikaci. Přestože ve velkém nadnárodním průzkumu se k novince většina fanoušků vyjádřila negativně, v padoku má nadále silnou podporu, proto má být příští rok sprintů dvakrát více a má se za ně udělovat více bodů.

Na šesti sprintech se dohodli šéfové týmů již o víkendu v Džiddě. Na změně bodovacího systému se neshodli, ale údajně by mohlo v sobotu bodovat až 10 jezdců. Další shoda se našla v otázce “zisku pole position“. Za jejího držitele bude považován jezdec, který vyhraje páteční kvalifikaci, nikoli vítěz sobotního sprintu. Z praktického hlediska se tím nic nezmění, je to pouze záležitost prestiže a tradice.

Podle návrhu by se sprinty měly jet v Bahrajnu, Emilie-Romagni, Kanadě, Austrálii, Rakousku a v Holandsku. Sprint v Bahrajnu by znamenal, že první body sezony 2022 budou uděleny již v sobotu před první velkou cenou. Aby zvyšování počtu sprintů nestál v cestě rozpočtový strop, každý tým si jej navýší o náklady na odstranění škod způsobených případnými haváriemi ve sprintu, a to až do výše 500 tisíc dolarů za jeden sprint.

Mattia Binotto, šéf Ferrari, prosazuje názor, že jezdci by měli do sprintu startovat v obráceném pořadí šampionátu. Sprint v Brazílii, do kterého musel Lewis Hamilton vyrazit z posledního místa, prý ukázal, že to bude velká zábava.

Jsem přesvědčen, že bychom to měli takhle udělat, protože ten závod byl tak zábavný, tak nabitý předjížděním... Podle mě ani není o čem mluvit. Obrácený rošt skvěle zapadá do konceptu sprintu.

V případě otáčení roštu by byl sprint samostatným eventem a do velké ceny by jezdci startovali v pořadí vybojovaném v kvalifikaci. Boss Scuderie Ferrari ale pravděpodobně nedokázal přesvědčit šéfy ostatních týmů.

Hamiltonův sprint z posledního místa měl něco do sebe. Foto: Mercedes

Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: