Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Blíží se konec MGU-H

Blíží se konec MGU-H

Nové motory budou pod rozpočtovým stropem.

FIA na konci roku potvrdila řadu detailů ohledně nových pohonných jednotek, které se budou ve F1 používat počínaje rokem 2026. Hlavními motivy úprav jsou snaha zlepšit ekologičnost motoru a usnadnění vstupu do série potenciálním novým výrobcům. Samozřejmě nebyl nikdo jmenován, ale je všeobecně známo, že sport se snaží získat na svou stranu gigantický Volkswagen.

V roce 2026 a následujících se bude nadále používat 1.6litrový motor V6 s turbem, ale nová generace pojede na palivo ze 100% obnovitelných zdrojů. Výkon poskytovaný rekuperačními systémy se téměř ztrojnásobí. Ze 120 kW skočí na 350 kW. A to navzdory tomu, že MGU-H se stane minulostí. Systém zachycující tepelnou energii z výfuku si těžko hledá cestu do běžného silničního provozu a jeho vývoj je komplikovaný i pro velké automobilky.

O snížení nákladů se do značné míry postará rozpočtový strop na vývoj pohonných jednotek. Týmy již letos pracovaly pod rozpočtovým stropem a omezení prostředků vynaložených výrobci motorů se očekávalo. Strop na vývoj aktuálních pohonných jednotek by už neměl význam, jelikož ten se, alespoň na straně zvyšování výkonu, zamrazí před začátkem příští sezony a tak zůstane až dokonce roku 2025.

MGU-H je prý slepou uličkou. Jeho odstranění možná zlepší zvuk motorů. Foto: Honda

Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Mercedes