Mercedes FIA zaplatí téměř 5 milionů
Titul nezískal, ale je považován za vítěze.
Aby se bohatá F1 podílela na financování Mezinárodní automobilové federace, která dohlíží i na nižší soutěže, bylo v roce 2013 odsouhlaseno, že týmy budou více přispívat formou startovného. Od té doby se používá dvojitý systém, ve kterém každý tým platí základní poplatek a další poplatek, který je tím vyšší, čím více bodů získal v minulé sezoně. Zároveň vítěz Poháru konstruktérů platí za každý bod více než ostatní. Mistrem světa se v roce 2021 stal Max Verstappen ve voze stáje Red Bull, ale vítězem Poháru konstruktérů byl opět Mercedes, proto i zaplatí více.
Cena jednoho bodu se oproti loňské ještě navýšila o inflaci. Mercedes proto zaplatí základní poplatek 577,278 amerických dolarů a dalších 6,926 dolarů za každý ze 613.5 získaného bodu. Všichni ostatní také musí zaplatit 577,278 dolarů, ale k tomu “pouze“ 5,770 dolarů za každý bod, aby jejich vozy byly vpuštěny na starty velkých cen letošní sezony.
Mercedes proto musí z týmové pokladny vytáhnout 4,826,379 amerických dolarů, což je přibližně 103 milionů českých korun. Loni druhý Red Bull zaplatí necelé čtyři miliony dolarů a Ferrari 2,4 milionu. Naopak tým Haas nezískal ani bod, takže FIA dluží pouze základní poplatek 577,278 dolarů. Rekordní startovné zaplatil v roce 2020 také tým Mercedes, po dominantní sezoně 2019, bezmála 5.5 milionu dolarů.
Mercedes se na konci roku 2021 necítil jako vítěz, ale stejně zaplatí nejvíce. Foto: Mercedes
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Mercedes