Herta má druhou pole position v letošní sezoně
Honda Indy Toronto – kvalifikace
Colton Herta vyhrál kvalifikaci na nedělní závod IndyCar na okruhu v Torontu. Zároveň tím ukončil unikátní sérii, kdy v prvních devíti kvalifikacích se ze zisku nejlepšího místa na startovním roštu pokaždé radoval jiný jezdec. Herta kvalifikaci vyhrál už ve třetím závodě letošní sezony a to na jiném městském okruhu v Long Beach.
Ještě než kvalifikace začala, tak skončila pro Kelletta, který se potýkal se závadou, kterou tým nedokázal včas vyřešit. Ilott a Johnson v první skupině vyrazili hned na měkké sadě pneumatik. Na té tvrdé byl nejrychlejší McLaughlin. Když jezdci přezuli na měkké, padla poprvé za víkend hranice 1 minuty.
Nejrychlejší čas si nakonec připsal lídr šampionátu Ericsson – 0:59.6875, za ním skončil jeho stájový kolega Dixon. Rossi zajel třetí čas. Postupové příčky obsadili také dva nováčci – Ilott a Malukas. S náskokem jedné desetiny před prvním nepostupujícím se dál protáhl také McLaughlin. Všichni postupující zajeli čas pod jednu minutu, naopak všichni nepostupující svůj výkon pod tuto hranici stlačit nedokázali.
Překvapením bylo osmé místo O´Warda, hlavně vezmeme-li v úvahu, že do předchozího závodu v Ohiu právě on startoval z pole position.
O poznání hektičtější byla kvalifikace pro druhou skupinu. Nejprve se DeFrancesco ve 3. zatáčce zapíchl do bariéry z pneumatik, zvládl z ní ale vycouvat a pokračovat, přičemž způsobil jen místní žlutou fázi. Jenže bezprostředně na to se odporoučel motor ve vozy Álexe Paloua a Španěl zůstal na protilehlé rovince.
Zbýval čas už jen na jedno letmé kolo na měkké sadě pneumatik. Herta zajel čas 1:00.0681. Postupový čas měl rozjetý i Kirkwood, ale nejprve se v 6. zatáčce otřel o zeď a pak v té osmé dostal hodiny a zlomil o bariéru z pneumatik zadní křídlo.
IndyCar znovu vyvěsila červené vlajky. Na to doplatili zejména Rahal, který byl na prvním nepostupovém místě i navzdory tomu, že týmu se tento víkend v Torontu daří. Největším poraženým byl ale Power, který měl rozjetý čas, jímž by Hertu překonal o tři desetiny.
Naopak velkým vítězem byl DeFrancesco. Ten už v úvodu vyjel na měkké sadě pneumatik a jeho výkon stačil na druhé místo. Dále postoupili i Newgarden, Grosjean, Rosenqvist a Lundgaard.
V prostřední části překvapil nováček Malukas, když zajel čas 0:59,4638. Chvíli to stačilo na první místo, ale před něj se nakonec dostali Rossi a Newgarden. Na postupové pozice vyskočili i Dixon, Herta a McLaughlin.
Ilott byl prvním nepostupujícím, byť pro nováčka a navíc pilota nového týmu, kterým Juncos Hollinger Racing v podstatě je, je i sedmé místo na roštu skvělým výsledkem. Nepostoupili ani Rosenqvist a Ericsson, Lundgaard, Grosjean či DeFrancesco. Ten se stal druhým jezdcem, který přišel o dvě nejrychlejší kola kvůli blokování Coltona Herty – v první části se to stalo i Dalymu.
První rychlé kolo (0:59,6090) zajel ve finálové části Rossi. Toho ale překonal Newgarden časem 0:59,5257. Při svém pokusu se v 6. zatáčce otřel o zeď. Jen dvě setiny za ním skončil při svém dalším pokusu Malukas.
Jenže pak Herta zajel i na použité měkké sadě nejlepší výkon víkendu – 0:59,2698. Na trati zbýval už jen jeden pilot, Scott Dixon. Ten se svým závěrečným pokusem posunul na druhou příčku. Druhá řada bude patřit Newgardenovi a Rossimu. Malukas a McLaughlin, dva piloti, kteří v IndyCar v Torontu nikdy nestartovali, McLaughlin dokonce ani v žádné jiné sérii, obsadí třetí řadu.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Colton Herta | Andretti Autosport | Honda | 0:59,2698 | |
2. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 0:59,3592 | + 0.089 |
3. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 0:59,5257 | + 0.256 |
4. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | 0:59,5544 | + 0.284 |
5. | David Malukas | Dale Coyne Racing | Honda | 0:59,6140 | + 0.344 |
6. | Scott McLaughlin | Team Penske | Chevrolet | 0:59,9558 | + 0.686 |
7. | Callum Ilott | Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 0:59,6352 | Top 12 |
8. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | Chevrolet | 0:59,6630 | Top 12 |
9. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | Honda | 0:59,8527 | Top 12 |
10. | Christian Lundgaard | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 0:59,9151 | Top 12 |
11. | Romain Grosjean | Andretti Autosport | Honda | 01:00,0819 | Top 12 |
12. | Devlin DeFrancesco | Andretti Steinbrenner Autosport | Honda | 01:14,8882 | Top 12 |
13. | Jack Harvey | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:00,0212 | 1. skupina |
14. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:00,6805 | 2. skupina |
15. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren SP | Chevrolet | 01:00,1193 | 1. skupina |
16. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | 01:00,7974 | 2. skupina |
17. | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | Honda | 01:00,2712 | 1. skupina |
18. | Simon Pagenaud | Meyer Shank Racing | Honda | 01:00,7974 | 2. skupina |
19. | Takuma Sató | Dale Coyne Racing | Honda | 01:00,5324 | 1. skupina |
20. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:01,0870 | 2. skupina |
21. | Jimmie Johnson | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:00,9817 | 1. skupina |
22. | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:03,0514 | 2. skupina |
23. | Dalton Kellett | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | Žádný čas | 1. skupina |
24. | Kyle Kirkwood | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:03,2511 | 2. skupina |
25. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:05,2593 | 2. skupina |
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment