Verstappen se ujímá vedení
VC USA – 3. trénink
Před kvalifikací se dostává do čela Red Bull. Verstappen totiž zvítězil před Leclercem a Sainzem. Schumacher se potýkal s technickými problémy.
Poslední třetí volný trénink odstartoval v sobotu ve 14:00 hodin místního času. Pro týmy šlo o poslední možnost vyzkoušet nastavení svých vozů před kvalifikací. Zatímco asfalt měl teplotu 39 stupňů, vzduch 28.
V pátečních jízdách se dařilo nejvíce Ferrari. Zatímco v prvním tréninku zajel nejrychlejší čas Sainz, druhý ovládl Leclerc. Zejména druhý trénink ale neměl moc velkou vypovídací hodnotu. Testovaly se totiž pneumatiky na rok 2023 a Leclerc byl jedním z pilotů, který dostal výjimku a mohl použít letošní gumy. V prvním tréninku totiž chyběl, neboť s jeho vozem jezdil Švarcman.
Jak už to tak bývá, na začátku třetího tréninku byla aktivita o něco vlažnější než v úvodních minutách prvních dvou tréninkových jízd. Po prvních čtyřech minutách měli odjeté alespoň jedno kolo na kontě pouze Čou, Bottas, Vettel, Stroll, Gasly, Pérez, Sainz, Leclerc, Verstappen a Russell. Ani jeden z nich ale zatím neměl na kontě měřené kolo.
Netrvalo ale dlouho a brzy jsme viděli i ostré pokusy. Zhruba po osmi minutách ale musel řešit potíže Schumacher. Němec se belhal pomalým tempem po cílové rovince a vše nasvědčovalo tomu, že má technické problémy. Záznam odhalil, že na jeho voze došlo k potížím v poslední zatáčce. Musel tak obkroužit celé jedno kolo, než se mohl vrátit zpátky do boxů.
Po deseti minutách opět kralovalo Ferrari. Vedl Leclerc (1:37,471). Druhý byl Verstappen, třetí Pérez a čtvrtý Sainz. Zatímco první trojice jezdila na měkké směsi pneumatik, Sainz měl na svém voze střední.
Haas podal první zprávy o stavu Schumacherova vozu. Potíže se vyskytly na vodní pumpě systému ERS. Potíže byly i u Ricciarda. Australan si stěžoval, že je něco špatně s jeho brzdovým pedálem.
Dobré zprávy nepřicházely ani z tábora Ferrari a Alpine. Tyto týmy totiž oznámili, že Leclerc a Alonso dostanou penalizace za nasazení nových komponent pohonných jednotek. Zatímco Španěl dostal nový spalovací motor, Leclerc kromě spalovacího motoru i nové turbo. Leclerc i Alonso se tak připojili k Pérezovi a Čouovi, u nichž byly penalizace za nasazení nových částí pohonných jednotek potvrzeny už v pátek.
Po první polovině tréninku se nacházel na první pozici Pérez s časem 1:36,578. Druhý byl Hamilton (1:36,688) a třetí Verstappen (1:36,706). Piloti Ferrari se nacházeli mimo první trojici. Leclerc byl čtvrtý (1:36,765) a Sainz pátý (1:36,894). Zatímco první čtveřice se ale v úvodu věnovala jízdám na měkkých gumách, Sainz jezdil na střední směsi.
Zpět na dráze se objevil Ricciardo, u kterého se tak patrně podařilo vyřešit potíže s brzdami. Naopak Schumacher měl stále na kontě pouhá dvě kola bez jediného měřeného času a zůstával v garáži.
V závěrečných 15 minutách se konečně na trať vrátil Schumacher. Němec měl co dohánět. V úvodu totiž odjel jen dvě kola na střední sadě a na kontě neměl zajetý čas. To se ale brzy změnilo. Na měkké směsi totiž zaznamenal kolo v hodnotě 1:38,642 a posunul se na 17. pozici.
Přesýpalo se pořadí v první trojici. Na první místo se posunul Verstappen, na druhé Leclerc a na třetí Sainz. I Španěl už konečně nazul měkkou sadu.
Zhruba minutu před koncem sesadil Leclerc Verstappena z prvního místa. Jeho kolo mělo hodnotu 1:36,145. Verstappen ale vzápětí zareagoval. Zajel čas 1:35,825 a tím rozhodl o svém vítězství v tréninku.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:35,825 | 21 | |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:36,145 | + 0.320 | 17 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:36,271 | + 0.446 | 24 |
4. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:36,397 | + 0.572 | 19 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:36,401 | + 0.576 | 16 |
6. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:36,928 | + 1.103 | 13 |
7. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:37,064 | + 1.239 | 20 |
8. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:37,151 | + 1.326 | 18 |
9. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:37,215 | + 1.390 | 19 |
10. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Red Bull | 1:37,290 | + 1.465 | 17 |
11. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:37,310 | + 1.485 | 22 |
12. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:37,449 | + 1.624 | 18 |
13. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:37,468 | + 1.643 | 17 |
14. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:37,519 | + 1.694 | 20 |
15. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:37,622 | + 1.797 | 15 |
16. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:37,888 | + 2.063 | 18 |
17. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:37,904 | + 2.079 | 17 |
18. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:38,028 | + 2.203 | 17 |
19. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:38,132 | + 2.307 | 11 |
20. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:39,735 | + 3.910 | 3 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull