Verstappenův typický začátek
VC USA – volný trénink
Jediný volný trénink patřil v Austinu Verstappenovi. Do nejlepší trojice se vešli i Leclerc s Hamiltonem. Slušným pátým časem se prezentoval Magnussen z domácího týmu Haas. Jezdci McLarenu skončili až ve druhé desítce, jako jedni z mála ale nenasadili měkkou sadu pneumatik.
Ve 12:30 hodin místního času se rozeběhla Velká cena USA. Na programu byl volný trénink. Pro jezdce a týmy šlo o jediné tréninkové jízdy předtím, než začne o něco jít. Austin je totiž stejně jako před dvěma týdny Katar sprintovým víkendem. Formuli 1 přivítalo v Texasu slunečné počasí. Zatímco asfalt měl před startem 37 stupňů, vzduch 31.
Hned v úvodu vyjížděly na dráhu vozy. Piloti nasadili buďto tvrdou nebo střední směs. Po dráze jezdili mimo jiné i jezdci Red Bullu a Haasu, kteří v USA startovali se speciálním zbarvením inspirovaným barvami Texasu. Haas rovněž přivezl spoustu nových dílů. V akci byl i Ricciardo. Australan se tento víkend vrací po zlomenině záprstní kosti, kterou si přivodil v srpnu při nehodě v Zandvoortu.
První minuty se neobešly bez výletů mimo trať. Dramatický moment se odehrál také mezi Sainzem a Norrisem v rychlé „esíčkové“ pasáži. Zatímco Sainz se nacházel v ostrém tempu, pilot McLarenu jel před ním pomalu. Španěl jen tak tak zvládl včas zareagovat a ubrat.
Po první polovině tréninku byl důvod k úsměvu v garáži Mercedesu. Na čele výsledkové listiny se totiž nacházel Hamilton před Verstappenem a Norrisem. Zatímco nejrychlejší dvojice zajela svá maxima na tvrdé sadě, pilot McLarenu měl obutou střední směs.
Ideálně nezačínal víkend pro Aston Martin. Jezdci britské stáje se totiž nacházeli na posledních dvou místech. Zatímco Alonso byl devatenáctý, Stroll poslední dvacátý. Oba jezdci strávili spoustu času v garážích, kde se na jejich vozech pracovalo.
Pořádně oddechnout si mohl Piastri. Australanovi se totiž po přejezdu přes obrubník v deváté zatáčce rozvlnilo auto a vyjel dokonce až na trávu. Zvládl ale svůj monopost zkrotit a k nehodě nedošlo.
Norris se s časem 1:37,256 posunul na první místo. V závěrečných 15 minutách se ovšem někteří piloti rozhodli nazout i nejměkčí směs pneumatik. Albon se díky ní dostal na první místo.
Thajec ale na čele nevydržel až do konce. Nejměkčí sadu totiž nazul i Verstappen a o 623 tisícin sekundy svého bývalého týmového kolegu překonal.
V závěru přešla na měkké gumy většina startovního pole. Jedinými výjimkami byli piloti McLarenu a Aston Martinu. Pro Strolla dokonce skončil trénink předčasně kvůli problémům s brzdami.
Verstappena už ze špice nikdo nesesadil a stal se vítězem tréninku. Druhý skončil Leclerc a třetí Hamilton.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:35,912 | 23 | |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:36,068 | + 0.156 | 25 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:36,193 | + 0.281 | 23 |
4. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:36,212 | + 0.300 | 23 |
5. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:36,472 | + 0.560 | 21 |
6. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:36,474 | + 0.562 | 25 |
7. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:36,492 | + 0.580 | 21 |
8. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:36,533 | + 0.621 | 24 |
9. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 1:36,702 | + 0.790 | 21 |
10. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 1:36,705 | + 0.793 | 22 |
11. | Logan Sargeant | Williams | Mercedes | 1:36,987 | + 1.075 | 26 |
12. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:37,066 | + 1.154 | 22 |
13. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:37,104 | + 1.192 | 25 |
14. | Daniel Ricciardo | AlphaTauri | Red Bull | 1:37,152 | + 1.240 | 24 |
15. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:37,256 | + 1.344 | 21 |
16. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:37,418 | + 1.506 | 25 |
17. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:37,517 | + 1.605 | 24 |
18. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 1:37,840 | + 1.928 | 19 |
19. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:38,420 | + 2.508 | 22 |
20. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:39,940 | + 4.028 | 5 |
Zdroj: vlastní reportář redakce, úvodní foto: Red Bull