Vowlesovi chybí základní nástroje
Williams spal hlubokým spánkem.
Nový šéf týmu Williams se už v Grove rozkoukal, a i když si dává pozor, aby svého nového zaměstnavatele vždycky i pochválil, musí přiznávat nepříjemná překvapení. Bývalý dlouholetý zaměstnanec Mercedesu ve Williamsu nenašel některé nástroje, které již považoval za samozřejmou součást výbavy týmu F1. To nevrhá dobré světlo na jeho předchůdce Josta Capita, který však předtím ve F1 nepůsobil a ani se ve Williamsu moc dlouho neohřál, ani na Claire Williamsovou, dceru zakladatele týmu, která ho vedla do roku 2020, kdy byla stáj prodána novému americkému majiteli.
"Řekl bych, že první dojmy byly mixem velmi nepříjemného vystřízlivění a pozitivního ohromení," řekl James Vowles. „Problémem jsou i některé věci, které jiné týmy pokládají prakticky za samozřejmost už asi tak 15 let. Jako dobrý příklad můžu zmínit druh softwaru, který týmům umožňuje udržet si přehled v tom, kde se mu nacházejí jednotlivé díly vozu. U Williamsu tento software prostě neexistoval.
Vzhledem k tomu je ale zároveň ohromující, že tým dokáže sestavit vůz F1. Je to asi tak 15 tisíc dílů tvořících jeden celek. Musí do sebe pasovat, musí spolu správně pracovat, a ještě musí být i schopný velmi rychlého pohybu po závodních tratích. Úžasný úspěch, ale takto by to dále nešlo, chceme-li být i konkurenceschopní. Takže nejvíce práce teď máme s vytvářením systémů a struktur.“
Vowles považuje za malý zázrak už to, že Williams dal včas dohromady 15 tisíc dílů moderního vozu F1. Foto: Williams
Pamatujeme si na velké logistické selhání v roce 2019, po kterém tým opustil technický ředitel Paddy Lowe, shodou okolností také získán z Mercedesu. Williams tehdy dorazil na předsezonní testy se značným zpožděním a s nedostatkem některých dílů. Williams je také známý jako tým, který si rád co největší část vozu vyrobí pod vlastní střechou a nespoléhá moc na dodavatele, ať už z prostředí F1, pokud se jedná o komplikovanější věci, jako například převodovku, nebo méně drahých dodavatelů zpoza hranic F1, když se jedná o méně komplikované věci. Kupříkladu tým ze Silverstone, v současnosti závodící pod jménem Aston Martin, léta razil opační cestu a co nejvíce využíval sílu a sofistikovanost anglického průmyslu.
Zdroj: MotorsportWeek, úvodní foto: Williams