Palou má druhou pole position v řadě
Chevrolet Detroit Grand Prix - Kvalifikace
Po vítězství v kvalifikaci na pětistovku v Indianapolisu slaví Španěl Álex Palou další kvalifikační triumf. Z prvního místa odstartuje také do prvního závodu na novém městském okruhu v Detroitu. Triumfoval tak v mimořádně důležité kvalifikaci, protože charakteristika tohoto okruhu dost svádí k tomu, že souboje v hloubi pole budou končit karamboly. Však se již také okruh už stal terčem kritiky jezdců, a to právě včetně Paloua.
Nejlepší čas v první kvalifikační skupině zajel Marcus Armstrong. Společně s ním postoupili Grosjean, Palou, Power, Pagenaud a Rosenqvist. Poslední na úkor stájového kolegy Rossiho, kterého v posledních vteřinách vystrčil z postupových míst.
Rossi měl vůbec napínavou kvalifikaci. Když zbývaly do konce necelé tři minuty a potřeboval zajet rychlá kola, dostal ve 2. zatáčce hodiny Castroneves a na dlouhé protilehlé rovince se musel otočit. Mezitím však vlály žluté vlajky, které znemožnily dalším pilotům zajíždět rychlá kola. Rossi nakonec v poslední minutě zajel čas, který jej vrátil na chvíli do postupové šestky, ale zlepšili se i ostatní piloti a vítěz 100. ročníku Indy500 tak nakonec skončil na první nepostupové příčce.
Druhá skupina ukázala, že problematickým místem pro jezdce je na detroitském okruhu zejména sedmá zatáčka. Colton Herta v ní napodobil mnoho jezdců, kteří na okruhu Formule 1 v kanadském Montrealu opřeli vůz o zeď šampionů. Herta tady ohnul zavěšení obou kol na pravé straně a šance na dobrý výsledek vyprchaly.
Ještě hůř na tom byl Christian Luundgard. Jezdec, který v posledním neoválovém závodě na silničním okruhu v Indianapolisu vybojoval pole position trefil v této šikaně levým předním kolem bariéru a s ulomeným zavěšením se dobelhal do boxů.
Nejrychlejší čas, a to překvapivě na tvrdé sadě pneumatik, zajel Kirkwood. Postoupili také McLaughlin, O´Ward, Dixon, Ericsson a Newgarden.
V semifinálové dvanáctce potkal Kirkwooda stejný osud jako předtím v úvodní části kvalifikace Lundgaarda, také v 7. zatáčce zlomil o bariéru zavěšení levého předního kola.
Kvalifikace tady skončila pro zbývající mclareny, nejrychlejšího jezdce z první skupiny z úvodní části kvalifikace Armstronga, Pagenauda a také pro Powera.
Nejrychlejší čas zajel Palou. Dál postupovali také Grosjean, Ericsson, Newgarden, McLaughlin a Dixon, který svým závěrečným pokusem právě loňského šampiona Powera vystrčil z šestky, která si to následně rozdala o pole position.
Palou byl nejrychlejší také ve finálové skupině. Jeho první pokus ale následně překonali Newgarden a McLaughlin. Druhým pokusem se ale Palou vrátil na pole position a už na jeho kolo nikdo neměl odpověď.
Na druhou příčku nejprve skočil Grosjean, následně jej ale překonal McLaughlin, byť na Paloua ztrácel stále propastné tři desetiny. S Grosjeanem se do druhé řady postaví Dixon, třetí utvoří vítězové posledních dvou pětistovek v Indianapolisu Newgarden a Ericsson.
Švédský jezdec měl v úvodu kvalifikace drobné potíže, když se nevešel do 8. zatáčky a skončil v únikové zóně. Tam jej okamžitě následoval také Grosjean, oba se ale otočili a vrátili na dráhu bez toho, aby kvalifikace musela být přerušena.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:01,8592 | |
2. | Scott McLaughlin | Team Penske | Chevrolet | 01:02,1592 | + 0.300 |
3. | Romain Grosjean | Andretti Autosport | Honda | 01:02,2896 | + 0.431 |
4. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:02,4272 | + 0.568 |
5. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 01:02,5223 | + 0.663 |
6. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:02,6184 | + 0.759 |
7. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | 01:02,1817 | Top 12 |
8. | Simon Pagenaud | Meyer Shank Racing | Honda | 01:02,1860 | Top 12 |
9. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren | Chevrolet | 01:02,1937 | Top 12 |
10. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren | Chevrolet | 01:02,2564 | Top 12 |
11. | Marcus Armstrong | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:02,2958 | Top 12 |
12. | Kyle Kirkwood | Andretti Autosport | Honda | 01:04,6075 | Top 12 |
13. | Alexander Rossi | Arrow McLaren | Chevrolet | 01:02,5714 | 1. skupina |
14. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:02,1911 | 2. skupina |
15. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:02,9522 | 1. skupina |
16. | Callum Ilott | Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:02,2644 | 2. skupina |
17. | Devlin DeFrancesco | Andretti Steinbrenner Autosport | Honda | 01:03,0017 | 1. skupina |
18. | Christian Lundgaard | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:02,6495 | 2. skupina |
19. | Benjamin Pedersen | A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:03,1599 |
1. skupina |
20. | Agustín Canapino | Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:02,9071 | 2. skupina |
21. | David Malukas | Dale Coyne Racing | Honda | 01:03,2126 | 1. skupina |
22. | Santino Ferrucci | A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:02,9589 | 2. skupina |
23. | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | Honda | 01:03,3879 | 1. skupina |
24. | Colton Herta | Andretti Autosport | Honda | 01:03,4165 | 2. skupina |
25. | Jack Harvey | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:03,7728 | 1. skupina |
26. | Sting Ray Robb | Dale Coyne Racing | Honda | 01:03,7496 | 2. skupina |
27. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:03,8663 | 2. skupina |
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment