Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Leclerc na špici, Red Bull ve druhé desítce

Leclerc na špici, Red Bull ve druhé desítce

VC Maďarska – 2. trénink

Ve druhém tréninku na Velkou cenu Maďarska zajel nejrychlejší čas Leclerc před Norrisem a Gaslym. Piloti Red Bullu skončili až ve druhé desítce. Zatímco Verstappen skončil až jedenáctý, Pérez obsadil dokonce 18. příčku.

Zatímco první trénink ovlivnil déšť, před startem druhého volného tréninku už bylo na dráze sucho. Existovala ovšem 40% šance, že se déšť během tréninku vrátí.

Hned v úvodu se na trať vydala většina pilotů. Pérez, který hned v úvodu prvního tréninku havaroval, byl zatím jedním z jezdců, kteří zůstávali v garáži. Red Bull ale na sociálních sítích ujistil, že Mexičanův vůz je připraven.

Většina jezdců v úvodu jezdila na střední směsi pneumatik. Pilot Williamsu Sargeant a Albon se ovšem vydali jinou cestou a nasadili měkkou sadu. Magnussen obul naopak nejtvrdší směs.

Po deseti minutách se na čele výsledkové listiny nacházel díky měkkým pneumatikám Sargeant. Američan měl náskok 204 tisícin sekundy před Bottasem. Třetí místo patřilo Norrisovi. Z předních týmů už byl na dráze Mercedes. Piloti Ferrari a Red Bullu zatím zůstávali v boxech. V dalších minutách už se ale i čtveřice Verstappen, Pérez, Leclerc a Sainz vydala do akce.

Sergio Pérez se po nehodě v prvním tréninku vrátil zpět do akce. Foto: Red Bull Racing



Jak už bývá tradicí, před koncem první poloviny tréninku začala na dráze převládat měkká sada pneumatik. Piloti se věnovali závodním simulacím.

V době, kdy zbývalo 20 minut do konce tréninku, stále neměli někteří piloti na kontě ani jedno kolo na měkké sadě. Patřili mezi ně Hamilton, Russell, Bottas, Čou a Piastri. U Australana ale za to mohla technika. Poškodil si totiž podlahu a na jeho voze se v garáži pracovalo. Nebylo jisté, zdali ve zbytku tréninku zvládne vyjet.

Na první pozici se po pokusech na měkké sadě nacházel Leclerc. Druhý byl Norris a třetí Gasly. Zatímco Verstappen byl jedenáctý, Pérez dokonce až osmnáctý. V závěru už se piloti věnovali závodním simulacím. Pořadí se tak příliš neměnilo.

Mechanici McLarenu stihli opravit Piastriho vůz a na závěrečné minuty ještě poslali Australana zpět na trať. Kvůli problémům s podlahou ale Piastri přišel o jakékoli kvalifikační simulace.

Vítězem tréninku se stal Leclerc s náskokem 15 tisícin před Norrisem. Třetí skončil Gasly. Piloti Red Bullu se umístili až ve druhé desítce. Zatímco Verstappen obsadil 11. příčku, Pérez až osmnáctou.

Daniel Ricciardo je zatím pomalejší než jeho týmový kolega Juki Cunoda. Foto: AlphaTauri



Navrátilec Ricciardo zajel čtrnáctý čas. Na týmového kolegu Cunodu, který obsadil čtvrtou příčku, ztratil 451 tisícin.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:17.686   20
2. Lando Norris McLaren Mercedes 1:17.701 +0.015 30
3. Pierre Gasly Alpine Renault 1:17.918 +0.232 26
4. Júki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:17.934 +0.248 31
5. Esteban Ocon Alpine Renault 1:18.045 +0.359 30
6. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:18.058 +0.372 29
7. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:18.085 +0.399 29
8. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:18.105 +0.419 32
9. Kuan-jü Čou Alfa Romeo Ferrari 1:18.108 +0.422 31
10. Carlos Sainz Jr. Ferrari Ferrari 1:18.182 +0.496 20
11. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:18.279 +0.593 18
12. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:18.319 +0.633 33
13. Alexander Albon Williams Mercedes 1:18.377 +0.691 32
14. Daniel Ricciardo AlphaTauri Red Bull 1:18.385 +0.699 30
15. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:18.504 +0.818 27
16. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:18.746 +1.060 28
17. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:18.836 +1.150 30
18. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:18.978 +1.292 14
19. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:19.117 +1.431 18
20. George Russell Mercedes Mercedes 1:19.175 +1.489 23


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Scuderia Ferrari