Leclerc na špici, Red Bull ve druhé desítce
VC Maďarska – 2. trénink
Ve druhém tréninku na Velkou cenu Maďarska zajel nejrychlejší čas Leclerc před Norrisem a Gaslym. Piloti Red Bullu skončili až ve druhé desítce. Zatímco Verstappen skončil až jedenáctý, Pérez obsadil dokonce 18. příčku.
Zatímco první trénink ovlivnil déšť, před startem druhého volného tréninku už bylo na dráze sucho. Existovala ovšem 40% šance, že se déšť během tréninku vrátí.
Hned v úvodu se na trať vydala většina pilotů. Pérez, který hned v úvodu prvního tréninku havaroval, byl zatím jedním z jezdců, kteří zůstávali v garáži. Red Bull ale na sociálních sítích ujistil, že Mexičanův vůz je připraven.
Většina jezdců v úvodu jezdila na střední směsi pneumatik. Pilot Williamsu Sargeant a Albon se ovšem vydali jinou cestou a nasadili měkkou sadu. Magnussen obul naopak nejtvrdší směs.
Po deseti minutách se na čele výsledkové listiny nacházel díky měkkým pneumatikám Sargeant. Američan měl náskok 204 tisícin sekundy před Bottasem. Třetí místo patřilo Norrisovi. Z předních týmů už byl na dráze Mercedes. Piloti Ferrari a Red Bullu zatím zůstávali v boxech. V dalších minutách už se ale i čtveřice Verstappen, Pérez, Leclerc a Sainz vydala do akce.
Jak už bývá tradicí, před koncem první poloviny tréninku začala na dráze převládat měkká sada pneumatik. Piloti se věnovali závodním simulacím.
V době, kdy zbývalo 20 minut do konce tréninku, stále neměli někteří piloti na kontě ani jedno kolo na měkké sadě. Patřili mezi ně Hamilton, Russell, Bottas, Čou a Piastri. U Australana ale za to mohla technika. Poškodil si totiž podlahu a na jeho voze se v garáži pracovalo. Nebylo jisté, zdali ve zbytku tréninku zvládne vyjet.
Na první pozici se po pokusech na měkké sadě nacházel Leclerc. Druhý byl Norris a třetí Gasly. Zatímco Verstappen byl jedenáctý, Pérez dokonce až osmnáctý. V závěru už se piloti věnovali závodním simulacím. Pořadí se tak příliš neměnilo.
Mechanici McLarenu stihli opravit Piastriho vůz a na závěrečné minuty ještě poslali Australana zpět na trať. Kvůli problémům s podlahou ale Piastri přišel o jakékoli kvalifikační simulace.
Vítězem tréninku se stal Leclerc s náskokem 15 tisícin před Norrisem. Třetí skončil Gasly. Piloti Red Bullu se umístili až ve druhé desítce. Zatímco Verstappen obsadil 11. příčku, Pérez až osmnáctou.
Navrátilec Ricciardo zajel čtrnáctý čas. Na týmového kolegu Cunodu, který obsadil čtvrtou příčku, ztratil 451 tisícin.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:17.686 | 20 | |
2. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:17.701 | +0.015 | 30 |
3. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 1:17.918 | +0.232 | 26 |
4. | Júki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:17.934 | +0.248 | 31 |
5. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:18.045 | +0.359 | 30 |
6. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 1:18.058 | +0.372 | 29 |
7. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:18.085 | +0.399 | 29 |
8. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 1:18.105 | +0.419 | 32 |
9. | Kuan-jü Čou | Alfa Romeo | Ferrari | 1:18.108 | +0.422 | 31 |
10. | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | Ferrari | 1:18.182 | +0.496 | 20 |
11. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:18.279 | +0.593 | 18 |
12. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:18.319 | +0.633 | 33 |
13. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:18.377 | +0.691 | 32 |
14. | Daniel Ricciardo | AlphaTauri | Red Bull | 1:18.385 | +0.699 | 30 |
15. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:18.504 | +0.818 | 27 |
16. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:18.746 | +1.060 | 28 |
17. | Logan Sargeant | Williams | Mercedes | 1:18.836 | +1.150 | 30 |
18. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:18.978 | +1.292 | 14 |
19. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:19.117 | +1.431 | 18 |
20. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:19.175 | +1.489 | 23 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Scuderia Ferrari