V Rozstřelu na sprint byl těsně nejrychlejší Verstappen
VC Belgie - rozstřel
Rozstřel (Sprint Shootout) je „malá kvalifikace“, která určí pořadí pro start odpoledního sprintu. Protože na okruhu ve Spa opět silně pršelo, start rozstřelu byl odložen, aby servisní týmy mohly odstranit stojaté vody na trati.
Pokud by se rozstřel nemohl konat, startovní rošt sprintu by určily výsledky včerejší kvalifikace a Verstappen by, na rozdíl od hlavního závodu, startoval z pole position.
Nakonec se začalo bojovat o nejlepší dosažené časy až v 12:35. Jezdci vyjeli na pneumatikách do přechodných podmínek a první měřená kola zaznamenali Piastri, Leclerk a Albon. Na čelo se okamžitě propracoval Verstappen, kde setrval až do konce první části. Smůlu měl Hülkenberg, kterého tým nestihl včas vypustit na trať a Němec tak nezajel žádný měřený čas, spolu s ním do další části rozstřelu nepostoupili Cunoda, Bottas, Magnussen a Čou.
Na začátku druhé části rozstřelu sice na některých částech začala trať osychal, ale stále to ještě nebylo na bezdrážkové pneumatiky. První měřený čas zajel Ricciardo, následovaný Norrisem a Hamiltonem. Na chvíli zavlály na trati žluté vlajky, když mimo závodní dráhu vycestoval Sargeant. Mezitím se do čela dostal Verstappen.
První pokus otestovat žluté pneumatiky nedopadl dobře, když Stroll dostal smyk a jeho vůz se potkal s bariérou. Byly vyvěšeny červené vlajky a krátce nato ředitelství závodu oznámilo, že druhá část rozstřelu již nebude obnovena. Doplatili na to především Ricciardo a Alonso, kteří měli slibně rozjetá rychlá kola. Kromě nich do závěrečné části nepostoupili Albon, Sargeant a samozřejmě Stroll.
Do poslední části rozstřelu nastoupili všichni jezdci s červenými pneumatikami. První pokusy zvládl nejlépe Hamilton, když dokázal pokořit zatím dominantního Verstappena o desetinu vteřiny. Jak trať osychala, časy se neustále zrychlovaly. Pérez byl rychlejší než Hamilton o 8 desetin. Na čele se pak střídali Gasly, Sainz, Piastry a Verstappen, který tak rozstřel vyhrál o pouhých 11 tisícin vteřiny.
p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull PT | 1:49,056 | 5 | ||
2. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:49,067 | 5 | ||
3. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:49,081 | 5 | ||
4. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:49,251 | 5 | ||
5. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:49,389 | 5 | ||
6. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 1:49,700 | 5 | ||
7. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:49,900 | 5 | ||
8. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull PT | 1:49,961 | 5 | ||
9. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:50,494 | 5 | ||
10. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:55,742 | 4 | ||
11. | Daniel Ricciardo | AlphaTauri | Red Bull PT | 1:57,687 | 4 | ||
12. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | - | 2 | ||
13. | Logan Sargeant | Williams | Mercedes | - | 4 | ||
14. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | - | 3 | ||
15. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | - | 1 | ||
16. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull PT | 2:00,568 | 6 | ||
17. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 2:00,951 | 6 | ||
18. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 2:01,079 | 7 | ||
19. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 2:01,430 | 7 | ||
20. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 6 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull