Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

V Rozstřelu na sprint byl těsně nejrychlejší Verstappen

V Rozstřelu na sprint byl těsně nejrychlejší Verstappen

VC Belgie - rozstřel

Rozstřel (Sprint Shootout) je „malá kvalifikace“, která určí pořadí pro start odpoledního sprintu. Protože na okruhu ve Spa opět silně pršelo, start rozstřelu byl odložen, aby servisní týmy mohly odstranit stojaté vody na trati.

Pokud by se rozstřel nemohl konat, startovní rošt sprintu by určily výsledky včerejší kvalifikace a Verstappen by, na rozdíl od hlavního závodu, startoval z pole position.

Nakonec se začalo bojovat o nejlepší dosažené časy až v 12:35. Jezdci vyjeli na pneumatikách do přechodných podmínek a první měřená kola zaznamenali Piastri, Leclerk a Albon. Na čelo se okamžitě propracoval Verstappen, kde setrval až do konce první části. Smůlu měl Hülkenberg, kterého tým nestihl včas vypustit na trať a Němec tak nezajel žádný měřený čas, spolu s ním do další části rozstřelu nepostoupili Cunoda, Bottas, Magnussen a Čou.

Na začátku druhé části rozstřelu sice na některých částech začala trať osychal, ale stále to ještě nebylo na bezdrážkové pneumatiky. První měřený čas zajel Ricciardo, následovaný Norrisem a Hamiltonem. Na chvíli zavlály na trati žluté vlajky, když mimo závodní dráhu vycestoval Sargeant. Mezitím se do čela dostal Verstappen.

První pokus otestovat žluté pneumatiky nedopadl dobře, když Stroll dostal smyk a jeho vůz se potkal s bariérou. Byly vyvěšeny červené vlajky a krátce nato ředitelství závodu oznámilo, že druhá část rozstřelu již nebude obnovena. Doplatili na to především Ricciardo a Alonso, kteří měli slibně rozjetá rychlá kola. Kromě nich do závěrečné části nepostoupili Albon, Sargeant a samozřejmě Stroll.

Do poslední části rozstřelu nastoupili všichni jezdci s červenými pneumatikami. První pokusy zvládl nejlépe Hamilton, když dokázal pokořit zatím dominantního Verstappena o desetinu vteřiny. Jak trať osychala, časy se neustále zrychlovaly. Pérez byl rychlejší než Hamilton o 8 desetin. Na čele se pak střídali Gasly, Sainz, Piastry a Verstappen, který tak rozstřel vyhrál o pouhých 11 tisícin vteřiny.

 

p. jezdec tým motor Q1 Q2 Q3 kol
1. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT     1:49,056 5
2. Oscar Piastri McLaren Mercedes     1:49,067 5
3. Carlos Sainz Ferrari Ferrari     1:49,081 5
4. Charles Leclerc Ferrari Ferrari     1:49,251 5
5. Lando Norris McLaren Mercedes     1:49,389 5
6. Pierre Gasly Alpine Renault     1:49,700 5
7. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes     1:49,900 5
8. Sergio Pérez Red Bull Red Bull PT     1:49,961 5
9. Esteban Ocon Alpine Renault     1:50,494 5
10. George Russell Mercedes Mercedes     1:55,742 4
11. Daniel Ricciardo AlphaTauri Red Bull PT   1:57,687   4
12. Alexander Albon Williams Mercedes   -   2
13. Logan Sargeant Williams Mercedes   -   4
14. Lance Stroll Aston Martin Mercedes   -   3
15. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes   -   1
16. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull PT 2:00,568     6
17. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 2:00,951     6
18. Kevin Magnussen Haas Ferrari 2:01,079     7
19. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 2:01,430     7
20. Nico Hülkenberg Haas Ferrari       6

 

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull