Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Představení účastníků MS F1 2006: 3. díl - FERRARI

Představení účastníků MS F1 2006: 3. díl -  FERRARI

Pokus o návrat do ztracených pozic.

Ohlédnutí za sezónou 2005:
Ferrari se rozhodlo použít osvědčenou taktiku s nasazením upraveného staršího modelu - F 2004 M. Propadák v Sepangu donutil tým předčasně nasadit nový model F 2005 již na okruhu Sakhir.


Debut nového vozu se nevydařil - Michael Schumacher zde ukončil neuvěřitelnou sérii 56-ti závodů bez technické závady, poté co selhala hydraulika a Rubens Barrichello skončil pouze devátý se silně opotřebenými pneumatikami.


Dlouhotrvající zahřívání pneumatik na optimální teplotu, jejich nadměrné opotřebení trápily Ferrari až na vyjimky po celou sezónu. Tým také přiznal chyby v konstrukci vozu. K napravení těchto problémů nepomohlo ani mimořádně intenzivní testování.


Ferrari zaznamenalo úspěch především v zámořských závodech, v Montrealu využili odstoupení tří silných soupeřů a dosáhlo jediného vítězství (a zároveň double) v notně prořídlém poli v americkém Indianapolis.
Poté se jediným světlejším okamžikem stala GP Maďarska v níž Michael Schumacher po startu s pole position dojel na druhém místě.


Italský tým si připsal na své konto jedno vítězství (Michael Schumacher), 100 bodů (Michael Schumacher 62 bodů - 3., Rubens Barrichello 38 bodů - 8.) a jedno pole position (M. Schumacher).


Změny v týmu:
Po šesti sezónach v maranellské stáji odešel Rubens Barrichello do týmu Honda. Jeho místo týmové dvojky zaujme ex-pilot Sauberu Felipe Massa, který se již ve Scuderii zaučoval jako testovací pilot v roce 2003.


Po tříleté zkušenosti v McLarenu (2 roky jako hlavní aerodynamik, 1 rok vedoucí vývoje vozu) se zpět vrací Nicholas Tombazis,  od 1. března 2006 zaujme místo šéfkonstruktéra. Z této pozice se do role konzultanta přesouvá Rory Byrne.


Vzhledem k přechodu k McLarenu, letos skončí sponzorství společnosti Vodafone. Částečnou náhradu bude představovat nově představený sponzor - výrobce alkoholických nápojů Martini.


Silné stránky:
Strůjci předchozích úspěchu u týmu zůstali, připraveni znovu se zapojit do bojů o nejvyšší příčky. I když se M.Schumacher loni nepohyboval tak často v popředí a chyboval více než obvykle, pořád jde o soupeře s nímž je nutné počítat.  Výhodou je vymezení rolí pilotů, takže by nemělo docházet k chybám způsobených rivalitou týmových kolegů.

Ferrari má možnosti intenzivního vývoje a dvě testovací dráhy pro ověření poznatků z vývoje, obojí využívá v maximální možné míře.


Loni trápícímu se Bridgestone pomůže zavedení výměny pneumatik, jejich konkurenceschopnost ještě zvýší posílení daty z testů Toyoty a Williamsu.


Slabé stránky:
Neuspokojivé výsledky předchozí sezóny, letos končící smlouvy klíčových pracovníků mohou mít vliv na výkonnost týmu.


Není vyloučen dřívější odchod významného sponzora Vodafone.


Výhled na sezónu 2006:
Michaelovi vyrostl problém v podobě dvou schopných mladších pilotů - a k nim se chtějí přidat další soupeři.
Ferrari má předpoklady pro případný zisk titulu, cesta k němu bude složitá. V testech tým občas trápily technické poruchy, výkony se držel v popředí.


Scuderia Ferrari Marlboro

Startovní číslo 5: Michael Schumacher
Startovní číslo 6: Felipe Massa
Třetí jezdec, testovací pilot: Luca Badoer
Testovací pilot: Marc Gené
Prezident:   Luca di Montezemolo
Generální ředitel: Jean Todt
Technický ředitel:  Ross Brawn
Šéfkonstruktér: Nicholas Tombazis
Vedoucí konstrukce a vývoje: Aldo Costa
Ředitel oddělení motorů:  Paolo Martinelli
Návrh a vývoj motorů:  Giles Simon
Vůz:  Ferrari 248 F1
První test na dráze:   16.ledna 2006 v Mugellu
Motor: Ferrari 056
Vývoj:  od poloviny roku 2004
První test ve voze: srpen 2005
Pneumatiky:  Bridgestone
Palivo:   Shell
    
web: www.ferrariworld.com