Představení účastníků MS F1 2006: 3. díl - FERRARI
Pokus o návrat do ztracených pozic.
Ohlédnutí za sezónou 2005:
Ferrari se rozhodlo použít osvědčenou taktiku s nasazením upraveného staršího modelu - F 2004 M. Propadák v Sepangu donutil tým předčasně nasadit nový model F 2005 již na okruhu Sakhir.
Debut nového vozu se nevydařil - Michael Schumacher zde ukončil neuvěřitelnou sérii 56-ti závodů bez technické závady, poté co selhala hydraulika a Rubens Barrichello skončil pouze devátý se silně opotřebenými pneumatikami.
Dlouhotrvající zahřívání pneumatik na optimální teplotu, jejich nadměrné opotřebení trápily Ferrari až na vyjimky po celou sezónu. Tým také přiznal chyby v konstrukci vozu. K napravení těchto problémů nepomohlo ani mimořádně intenzivní testování.
Ferrari zaznamenalo úspěch především v zámořských závodech, v Montrealu využili odstoupení tří silných soupeřů a dosáhlo jediného vítězství (a zároveň double) v notně prořídlém poli v americkém Indianapolis.
Poté se jediným světlejším okamžikem stala GP Maďarska v níž Michael Schumacher po startu s pole position dojel na druhém místě.
Italský tým si připsal na své konto jedno vítězství (Michael Schumacher), 100 bodů (Michael Schumacher 62 bodů - 3., Rubens Barrichello 38 bodů - 8.) a jedno pole position (M. Schumacher).
Změny v týmu:
Po šesti sezónach v maranellské stáji odešel Rubens Barrichello do týmu Honda. Jeho místo týmové dvojky zaujme ex-pilot Sauberu Felipe Massa, který se již ve Scuderii zaučoval jako testovací pilot v roce 2003.
Po tříleté zkušenosti v McLarenu (2 roky jako hlavní aerodynamik, 1 rok vedoucí vývoje vozu) se zpět vrací Nicholas Tombazis, od 1. března 2006 zaujme místo šéfkonstruktéra. Z této pozice se do role konzultanta přesouvá Rory Byrne.
Vzhledem k přechodu k McLarenu, letos skončí sponzorství společnosti Vodafone. Částečnou náhradu bude představovat nově představený sponzor - výrobce alkoholických nápojů Martini.
Silné stránky:
Strůjci předchozích úspěchu u týmu zůstali, připraveni znovu se zapojit do bojů o nejvyšší příčky. I když se M.Schumacher loni nepohyboval tak často v popředí a chyboval více než obvykle, pořád jde o soupeře s nímž je nutné počítat. Výhodou je vymezení rolí pilotů, takže by nemělo docházet k chybám způsobených rivalitou týmových kolegů.
Ferrari má možnosti intenzivního vývoje a dvě testovací dráhy pro ověření poznatků z vývoje, obojí využívá v maximální možné míře.
Loni trápícímu se Bridgestone pomůže zavedení výměny pneumatik, jejich konkurenceschopnost ještě zvýší posílení daty z testů Toyoty a Williamsu.
Slabé stránky:
Neuspokojivé výsledky předchozí sezóny, letos končící smlouvy klíčových pracovníků mohou mít vliv na výkonnost týmu.
Není vyloučen dřívější odchod významného sponzora Vodafone.
Výhled na sezónu 2006:
Michaelovi vyrostl problém v podobě dvou schopných mladších pilotů - a k nim se chtějí přidat další soupeři.
Ferrari má předpoklady pro případný zisk titulu, cesta k němu bude složitá. V testech tým občas trápily technické poruchy, výkony se držel v popředí.
Scuderia Ferrari Marlboro
Startovní číslo 5: | Michael Schumacher |
Startovní číslo 6: | Felipe Massa |
Třetí jezdec, testovací pilot: | Luca Badoer |
Testovací pilot: | Marc Gené |
Prezident: | Luca di Montezemolo |
Generální ředitel: | Jean Todt |
Technický ředitel: | Ross Brawn |
Šéfkonstruktér: | Nicholas Tombazis |
Vedoucí konstrukce a vývoje: | Aldo Costa |
Ředitel oddělení motorů: | Paolo Martinelli |
Návrh a vývoj motorů: | Giles Simon |
Vůz: | Ferrari 248 F1 |
První test na dráze: | 16.ledna 2006 v Mugellu |
Motor: | Ferrari 056 |
Vývoj: | od poloviny roku 2004 |
První test ve voze: | srpen 2005 |
Pneumatiky: | Bridgestone |
Palivo: | Shell |
web: www.ferrariworld.com