Ferrari dalo kolegům v GPMA ultimátum
Maranello však nediskutovalo komerční podporu malým týmům.
Automobilky jsou nejednotné v přístupu k FIA a jejím pravidlům, a to je může přivést k neúspěchu. Jak jsme rozsáhle informovali [čtěte zde], GPMA vydala tiskové prohlášení, závěrečný a poměrně agresívní pokus, kterým FIA osočuje z nedodržování dohod a divokých změn názorů a přístupů.
Ovšem jen chvíli na to vydal Renault prohlášení, ve kterém krátce informuje, že zmíněná tiskovka byla vydána bez jeho vědomí a že se od ní distancuje.
Šéf Ferrari Jean Todt navíc svým partnerům ve sdružení, které by teoreticky mělo Motorový fond spravovat (Renault, Mercedes, Honda, Toyota, BMW a Ferrari), vystavil ultimátum.
Včerejší termín FIA (neděle 16:00) uplynul a dohoda všech týmů nebyla předložena. Byl však předán návrh GPMA (který nezastupuje všechny týmy), který nakonec souhlasil s fondem na 70 mil. euro, tedy to, co FIA požadovala [čtěte zde].
FIA v reakci požádala o vyjasnění toho, kdo vlastně tuto nabídku předkládá, ale přes noc ji přeci jen pečlivě studovala. I kdyby se však GPMA a FIA dohodly, musí to ještě stvrdit ostatní týmy.
Trpělivost Jeana Todta je však u konce a sám za svůj tým je ochoten spolupracovat již jen o 24 hodiny déle, tedy do dneška. Pokud k dohodě nedojde, Ferrari odřekne podporu jakýmkoli změnám.
"Pak to znamená kompletní zastavení vývoje motorů od roku 2008, možná dříve, záleží na tom, co se dohodne v Technické skupině formule 1," řekl Todt.
Podobně jako Renault ani Ferrari nemá se včerejším prohlášením GPMA nic společného, není dokonce ani jejím členem. Neúčastnilo se ani jednání v Magny-Cours.
"Nebylo potřeba, podepsali jsme dohodu z Indianapolis, pak už jsem o ní ale neslyšel," dodal Todt. "Ferrari se neúčastnilo jednáno o komerční podpoře soukromých týmů."
Pokud by se ale Ferrari nepodílelo na Motorovém fondu, znamenalo by to nedodržení požadavku ze strany FIA.