Räikkönen trumfnul Schumachera o 2 tisíciny a má pole!
Grand Prix Itálie - kvalifikace
Pole position pro zítřejší italskou Grand Prix patří po strhujícím závěru kvalifikace v Monze Kimimu Räikkönenovi, jenž si své třetí kvalifikační vítězství v tomto roce vybojoval jen o dvě tisíciny sekundy lepším časem než byl ten Michaela Schumachera. Třetí příčka patří Nicku Heidfeldovi.
Dlouhou dobu to vypadalo na další sobotní úspěch Felipeho Massy, v závěru jej však nejprve překonal Räikkönen, následně pak i kolega Schumacher. Na rozdíl od sedminásobného šampióna však stihl finský pilot ještě jeden okruh a vzal si zpět nejlepší startovní příčku pro zítřejší Grand Prix.
První drama kvalifikace přišlo už po pěti minutách, když Yamamotovi explodovala na cílové rovince v rychlosti přes 300 km/h levá zadní pneumatika. Pilot Super Aguri dokázal svůj stroj zvládnout a na třech kolech dojel do boxů. Na dráze však bylo až příliš trosek, aby se dalo bezpečně pokračovat, a tak přišly červené vlajky.
Po restartu patřila trať především oběma vozům Ferrari, nejrychlejší čas zajel záhy Schumacher. Ke konci první části se mu dokázal přiblížit ještě Alonso, který podobně jako například Robert Kubica z BMW nechal své měřené kolo až na poslední chvíli.
První kvalifikace, která skončila hodinami Christiana Kliena na výjezdu ze druhé šikany, nepustila dále Liuzziho, Alberse, překvapivě Webbera, Monteira a oba jezdce Super Aguri.
Ve druhém dějství vystrčilo růžky duo BMW, při čemž Kubicovi patřila po druhé patnáctiminutovce druhá příčka. Nejrychlejší čas si připsal znovu rudý vůz, tentokrát s Felipem Massou za volantem.
Třetím časem zahrozil Kimi Räikkönen, zatímco jeho kolega de la Rosa se do další části kvalifikoval až na poslední chvíli. Do nejlepší desítky se nedostali Trulli, Rosberg, Ralf Schumacher, Coulthard, Speed a Klien, který byl po dřívějším incidentu bez vozu a čas si nepřipsal.
V tradičně velkém provozu poslední části začal nejlépe Button. Naopak už po několika kolech praskla pravá zadní pneumatika Alonsovi a ten musel se zmrzačeným vozem dojet za velkého nadšení tribun do boxů. V posledních minutách už pak nedokázal získat více než páté místo.
p. |
Jezdec |
p.
| 1. čas |
p. |
2. čas |
p. |
3. čas | Kol |
1. |
K.Räikkönen |
4. |
1:21.994 |
3. |
1:21.349 |
1. |
1:21.484 |
18 |
2. |
M.Schumacher |
1. |
1:21.711 |
4. |
1:21.353 |
2. |
1:21.486 |
17 |
3. |
N.Heidfeld |
3. |
1:21.764 |
5. |
1:21.425 |
3. |
1:21.653 |
20 |
4. |
F.Massa |
5. |
1:22.028 |
1. |
1:21.225 |
4. |
1:21.704 |
17 |
5. |
F.Alonso |
2. |
1:21.747 |
6. |
1:21.526 |
5. |
1:21.829 |
17 |
6. |
J.Button |
10. |
1:22.512 |
7. |
1:21.572 |
6. |
1:22.011 |
21 |
7. |
R.Kubica |
8. |
1:22.437 |
2. |
1:21.270 |
7. |
1:22.258 |
21 |
8. |
P.de la Rosa |
7. |
1:22.422 |
10. |
1:21.878 |
8. |
1:22.280 |
22 |
9. |
R.Barrichello |
14. |
1:22.640 |
8. |
1:21.688 |
9. |
1:22.787 |
21 |
10. |
G.Fisichella |
9. |
1:22.486 |
9. |
1:21.722 |
10. |
1:23.175 |
10 |
11. |
J.Trulli |
6. |
1:22.093 |
11. |
1:21.924 |
12 | ||
12. |
N.Rosberg |
11. |
1:22.581 |
12. |
1:22.203 |
11 | ||
13. |
R.Schumacher |
13. |
1:22.622 |
13. |
1:22.280 |
13 | ||
14. |
D.Coulthard |
12. |
1:22.618 |
14. |
1:22.589 |
14 | ||
15. |
S.Speed |
16. |
1:22.943 |
15. |
1:23.165 |
17 | ||
16. |
C.Klien |
15. |
1:22.898 |
16. |
Žádný čas |
6 | ||
17. |
V.Liuzzi |
17. |
1:23.043 |
9 | ||||
18. |
C.Albers |
18. |
1:23.116 |
5 | ||||
19. |
M.Webber |
19. |
1:23.341 |
6 | ||||
20. |
T.Monteiro |
20. |
1:23.920 |
5 | ||||
21. |
T.Sato |
21. |
1:24.289 |
8 | ||||
22. |
S.Yamamoto |
22. |
1:26.001 |
4 |
p. | Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kol | |
1. | K.Räikkönen | McLaren | M | 1:21.484 | 18 | |
2. | M.Schumacher | Ferrari | B | 1:21.486 | + 0.002 | 17 |
3. | N.Heidfeld | BMW | M | 1:21.653 | + 0.169 | 20 |
4. | F.Massa | Ferrari | B | 1:21.704 | + 0.220 | 17 |
5. | F.Alonso | Renault | M | 1:21.829 | + 0.345 | 17 |
6. | J.Button | Honda | M | 1:22.011 | + 0.527 | 21 |
7. | R.Kubica | BMW | M | 1:22.258 | + 0.774 | 21 |
8. | P.de la Rosa | McLaren | M | 1:22.280 | + 0.796 | 22 |
9. | R.Barrichello | Honda | M | 1:22.787 | + 1.303 | 21 |
10. | G.Fisichella | Renault | M | 1:23.175 | + 1.691 | 21 |
11. | J.Trulli | Toyota | B | 1:21.924 | + 0.440 | 12 |
12. | N.Rosberg | Williams | B | 1:22.203 | + 0.719 | 11 |
13. | R.Schumacher | Toyota | B | 1:22.280 | + 0.796 | 13 |
14. | D.Coulthard | Red Bull | M | 1:22.589 | + 1.105 | 14 |
15. | S.Speed | Toro Rosso | M | 1:23.165 | + 1.681 | 17 |
16. | C.Klien | Red Bull | M | 1:22.898 | + 1.414 | 6 |
17. | V.Liuzzi | Toro Rosso | M | 1:23.043 | + 1.559 | 9 |
18. | C.Albers | Midland | B | 1:23.116 | + 1.632 | 5 |
19. | M.Webber | Williams | B | 1:23.341 | + 1.857 | 6 |
20. | T.Monteiro | Midland | B | 1:23.920 | + 2.436 | 5 |
21. | T.Sato | Super Aguri | B | 1:24.289 | + 2.805 | 8 |
22. | S.Yamamoto | Super Aguri | B | 1:26.001 | + 4.517 | 4 |