Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Williams není jediný, kdo hlasoval proti čtrnácti týmům

Williams není jediný, kdo hlasoval proti čtrnácti týmům

"Podívejte se na Interlagos, ani bychom se sem nevešli."

Výkonný ředitel Williamsu Adam Parr říká, že tým z Grove není jediným, kdo stojí proti rozšíření startovní listiny na čtrnáct týmů. Taková situace je prý pro formuli 1 logisticky a finančně neudržitelná.

Frank Williams, šéf týmu, nedávno zamítl žádost o rozšíření startovního roštu na 28 vozů, které by umožnilo týmu BMW Sauber zajistit si místo pro příští rok.

Parr vysvětluje, že Williams ale není jediným týmem, který se k situaci BMW takto staví: "Frank má na tohle naprosto jasný názor, ale není jediný. Na posledním setkání FOTA jsme nebyli jediným týmem, který je znepokojený a který hlasoval proti čtrnácti týmům."

Podle Parra zatím nebylo pro to, aby bylo logisticky možné mít ve formuli 1 čtrnáct týmů, nic učiněno. Také je přesvědčen, že příjem nebude tak velký, aby se dal dělit mezi tolik stájí.

"Za prvé, nikdo zatím nezapracoval na tom, aby ukázal, že je dost prostoru pro umístění čtrnácti týmů, osmadvaceti vozů. Nikdo to nediskutoval, ani FIA, ani nikdo jiný. Podívejte se, jak jsme na tom teď v Brazílii. Není možné sem dostat 28 aut a 14 týmů.

A jsem si jistý, že tak je to i v Monaku a na spoustě dalších okruhů. Takže až to udělají, ale FIA nikdy nenaznačila, že je možné mít čtrnáct týmů.

Myslím, že ani po finanční stránce to nejde, to zkrátka není udržitelné a to si podle všeho myslí i FIA, protože letos velice tvrdě bojovala za to, aby dramaticky snížila náklady."

Parr si také myslí, že mít na roštu čtrnáct týmů nemá žádný smysl ani po sportovní stránce, jelikož tento počet nebude k vidění ve všech velkých cenách.

"Ne, protože lidé začnou říkat, že potřebujeme předkvalifikaci, což je naprosto absurdní. Ten nápad, v dnešní době, s obrovskými náklady letecky přepravit tým do Melbourne nebo někam, jen abyste sponzorům, řekli, že nebudete na roštu, to je zkrátka směšné."

Šéf Ferrari Stefano Domenicali říká, že italský tým souhlasí s tím, aby bylo týmu BMW Sauber umožněno v příští sezóně startovat. Ujasnil ale, že v případě nového týmu by nesouhlasil.

"Z naší strany je to velice jasné. Cítíme, že by byla škoda ztratit tým jako Sauber, který je na pódiu. Všichni respektujeme to, že mají tradici, že mají infrastrukturu. A myslím, že všichni můžeme tuto výjimku akceptovat.

Pokud někdo nebude připraven, pak podle mě zůstaneme na počtu třinácti týmů, také proto, že, jak jsme už řekli, bychom rádi do budoucna uvažovali o třech vozech na tým, protože to je podle nás správná cesta vpřed.

Souhlasíme pouze se Sauberem. A pokud někdo odjede, vrátíme se k počtu třinácti týmů."

Šéf týmu Red Bull souhlasí s tím, že na některých okruzích by bylo velice obtížné rozmístit čtrnáct týmů, ale nerad by viděl BMW Sauber odejít.

"Když se podíváte už jen na praktické problémy se čtrnáctým týmem, podívejte se na omezené možnosti paddocku, už se třinácti týmy tu bude těsno. Podívejte se na kvalifikaci někde jako v Monaku, všechna ta logistika. To s sebou nese praktické problémy.

Myslím, že bychom raději měli třináct týmů. Doufáme, že se objeví řešení, které umožní BMW Sauberu pokračovat, ale raději bychom měli třináct týmů. Nejprv bychom chtěli vidět, jak to vůbec půjde se všemi těmi novými týmy. Dvacet šest vozů, k tomu některé paddocky, do kterých pojedeme, logisticky už jsme na limitu.

Kdyby tak Sauber podepsal Concordskou dohodu, když měl možnost, ale takový je život. Krátce jsme o tom diskutovali, ale myslím, že to nejsme jen my, kdo vidí v počtu čtrnácti týmů problémy. Je to fantastické (že počet roste), ale pro všechny ty nové týmy je to ohromná výzva."