McLaren zapracoval na zastávkách v boxech
Pro své potřeby vyvinul i nový zvedák.
Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael je přesvědčen o tom, že se problémy týmu se zastávkami v boxech, které měl při Velké ceně Evropy nebudou opakovat.
Lewis Hamilton strávil ve Valencii při své druhé zastávce u svých mechaniků 14 sekund kvůli selhání předního zvedáku. Ten tým vyvinul pro zrychlení odbavení svých jezdců.
Michael nyní řekl, že stáj na svém řešení znovu zapracovala a před nadcházející Velkou cenou Velké Británie svůj systém náležitě otestovala.
"Zjistili jsme, proč k té závadě došlo a to řešení bylo upraveno," řekl Michael. "Tento týden jsme v pondělí provedli 800 zastávek s tímto systémem a nedošlo vůbec k žádnému problému.
Během závodního víkendu bychom zřejmě zvládli tak 50 zastávek, včetně všech tréninků, takže jsme v pondělí v podstatě udělali 16 závodních víkendů.
Věříme, že jsme to vyřešili, ale aspoň jsme před Silverstone odvedli dost svědomitou práci. Pokud tam k nějaké chybě dojde, můžeme říct, že jsme udělali, co jsme mohli, což se ve strojařině dělá."
McLaren se letos při zastávkách v boxech dostal do problémů již několikrát, Michael však tvrdí, že tým v honbě za rychlými pitstopy neustranil svou spolehlivost.
Od loňského roku McLaren provedl na svých zastávkách řadu změn, mimo jiné například klasické "lízátko" nahradil světelnou signalizací, navrhl otočné zvedáky a matice, které jsou součástí kol.
Michael přiznává, že problémy jsou při zkoušení nové technologie nevyhnutelné, ale výsledkem prý nakonec bude celkové zrychlení práce v boxech.
Stáj z Wokingu svou rychlost ve Valencii naznačila, když zaznamenala ze všech nejrychlejší zastávku v čase 2,6 sekundy, byla také nejrychlejší co do času stráveného v boxové uličce. V tomto ohledu například pokořila Ferrari o 0,4 sekundy. Průměrný čas strávený v boxech však nebyl zářivý kvůli zmíněné nepovedené zastávce Hamiltona.
"Konzistence byla vždycky naším cílem a všechny technologie, které jsme představili, měly ve skutečnosti zlepšit konzistenci než rychlost.
Zároveň jsme také získali na rychlosti, ale na tu se nezaměřujeme. Letos chceme dělat technologické a personální pokroky, představili jsme spoustu různých dílů.
Někdy se to zkrátka nepovede, což je to, co se nám stalo ve Valencii. Když se ohlédnete na ostatní týmy, které s některými z těchto věcí přišly před námi, také si prošly stejným trápením a některé jím ještě stále procházejí.
Nejsme jediní, kdo má problémy, ale rozhodně je interně bereme velice vážně. Vzhledem k tomu, že se s tímto vybavením v posledních závodech učíme, je zcela přirozené, že budeme mít problémy."
Michael také dodal, že muž obsluhující pistoli u pravého zadního kola, který byl při Hamiltonově zastávce ve Valencii poraněn, se zotavuje dobře.
"Zotavuje se velice dobře a mohl by být zpátky už na Silverstonu. Ale máme záložní plán, kdyby se tak nestalo."