V Montrealu se nakonec radoval Junqueira
Bourdais odpadl, Kanaďané na Junqueiru nestačili
Přestože až do včerejška nezvítězil Bruno Junqueira ani v jednom závodě a dosud vedl od začátku sezóny ve všech závodech celkem pouze 45 kol, zachoval si díky včerejšímu vítězství v Montrealu šance na mistrovský titul. V napínavém závodě totiž jeho největší konkurent v boji o titul Sebastien Bourdais odpadl a ani trio domácích Kanaďanů vedených tentokráte Patrickem Carpentierem nedokázalo Brazilci vitězství sebrat. Junqueira se tedy mohl radovat z prvního vítězství v sezóně, druhý dojel Carpentier, třetí pak další z původních adeptů na vítězství na okruhu G.Villeneuva, Mario Dominguez.
Prvních dvacet kol nabídlo už známý obrázek. Na čele Sebastien Bourdais, za ním s menším odstupem zbytek pole. Nic na tom nezměnila ani žlutá fáze po havárii Hunter-Reaye. Dalších dvacet kol však bylo rozhodně zajímavějších, neboť na vedoucí pozici se vystřídali kromě Bourdaise i A.J.Allmendinger a Dominguez. Allmendinger si v tomto závodě rozhodně nemohl stěžovat na nedostatek vzrušení, protože už v první zatáčce prvního kola udělal po kontaktu s Paulem Tracym hodiny a závod začal podobně jako Bourdais v Denveru úplně zezadu.
Dominguez přišel o reálnou šanci na vítězství v boxech, kde strávil téměř 30 sekund, protože jedna ze vzduchových pistolí na utahování matic kol se zablokovala. Bourdais se dostal zpět na čelo v 36 kole, ale ve 42. Musel opět do boxů pro palivo. V nastalém souboji s Allmendingerem se pak oba vozy dostaly v zatáčce č. 10 do kontaktu, který pro Bourdaise znamenal konec závodu (ohnutý závěs kola) a pro Allmendingera trest, který byl po závodě široce diskutován a kritizován.
Na čelo se rázem vyhoupl poprvé od startu Junqueira s dostatečným náskokem jedenácti sekund. Za ním se rozhořela bitva o druhou pozici mezi Tracym, Dominguezem, Carpentierem a Wilsonem. Tuto skupinu dlouho vodil Tracy, ale Carpentier se posléze dostal před něj. Povinný interval pro tankování mezi 49 a 58 kolem způsobil další vzrušení, když Allmendinger dostal další trest za předčasné zajetí do boxů, ale po závodě byl trest za toto provinění zrušen.
Většina pole tankovala v 57. kole, ale na vedení se nic nezměnilo. Junqueira si udržel první místo před Carpentierem a Dominguezem až do cíle. Tracy zůstal čtvrtý a Allmendinger po zrušení trestu pátý. Jeho stájový kolega Jourdain skončil šestý a připsal si navíc jeden bod za největší zlepšení oproti startovní pozici. Jimmy Vasser, pro kterého byl závod v Torontu rekordním 193. závodem kariéry, skončil osmý.
Dojem ze zajímavého závodu byl poněkud pokažen spornými tresty, které vynesli sportovní komisaři. Jeden z trestů později odvolali a druhý byl udělen po kontaktu, kteří mnozí považovali za běžný závodní incident.
Champ Cars teď zamíří zpátky do Spojených států, kde se 12. září pojede další závod na okruhu Laguna Seca.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas/odstup |
1. |
B.Junqueira | Newman/Haas Racing |
1:39:12.432 |
2. |
P.Carpentier | Forsythe Racing |
6.382 |
3. |
M.Dominguez | Herdez Competition |
11.142 |
4. |
P.Tracy | Forsythe Racing |
16.874 |
5. |
A.J.Allmendinger | RuSPORT |
17.561 |
6. |
M.Jourdain Jr. | RuSPORT |
32.256 |
7. |
A.Tagliani | Rocketsports Racing |
32.300 |
8. |
J.Vasser | PKV Racing |
34.097 |
9. |
O.Servia | Dale Coyne Racing |
42.654 |
10. |
R.Gonzales | PKV Racing |
1:09.190 |
11. |
R.Lavin | Forsythe Racing |
1:18.083 |
12. |
G.Mazzacane | Dale Coyne Racing |
2 kola |
13. |
M.Haberfeld | Walker Racing |
4 kola |
14. |
J.Wilson | Mi-Jack/Conquest |
závada |
15. |
S.Bourdais | Newman/Haas Racing |
kontakt |
16. |
G.Smith | Rocketsports Racing |
závada |
17. |
N.Philippe | Mi-Jack/Conquest |
závada |
18. |
R.Hunter-Reay | Herdez Competition |
havárie |
Všechny časy neoficiální