Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

V Montrealu se nakonec radoval Junqueira

V Montrealu se nakonec radoval Junqueira

Bourdais odpadl, Kanaďané na Junqueiru nestačili

Přestože až do včerejška nezvítězil Bruno Junqueira ani v jednom závodě a dosud vedl od začátku sezóny ve všech závodech celkem pouze 45 kol, zachoval si díky včerejšímu vítězství v Montrealu šance na mistrovský titul. V napínavém závodě totiž jeho největší konkurent v boji o titul Sebastien Bourdais odpadl a ani trio domácích Kanaďanů vedených tentokráte Patrickem Carpentierem nedokázalo Brazilci vitězství sebrat. Junqueira se tedy mohl radovat z prvního vítězství v sezóně, druhý dojel Carpentier, třetí pak další z původních adeptů na vítězství na okruhu G.Villeneuva, Mario Dominguez.

Prvních dvacet kol nabídlo už známý obrázek. Na čele Sebastien Bourdais, za ním s menším odstupem zbytek pole. Nic na tom nezměnila ani žlutá fáze po havárii Hunter-Reaye. Dalších dvacet kol však bylo rozhodně zajímavějších, neboť na vedoucí pozici se vystřídali kromě Bourdaise i A.J.Allmendinger a Dominguez. Allmendinger si v tomto závodě rozhodně nemohl stěžovat na nedostatek vzrušení, protože už v první zatáčce prvního kola udělal po kontaktu s Paulem Tracym hodiny a závod začal podobně jako Bourdais v Denveru úplně zezadu.

Dominguez přišel o reálnou šanci na vítězství v boxech, kde strávil téměř 30 sekund, protože jedna ze vzduchových pistolí na utahování matic kol se zablokovala. Bourdais se dostal zpět na čelo v 36 kole, ale ve 42. Musel opět do boxů pro palivo. V nastalém souboji s Allmendingerem se pak oba vozy dostaly v zatáčce č. 10 do kontaktu, který pro Bourdaise znamenal konec závodu (ohnutý závěs kola) a pro Allmendingera trest, který byl po závodě široce diskutován a kritizován.

Na čelo se rázem vyhoupl poprvé od startu Junqueira s dostatečným náskokem jedenácti sekund. Za ním se rozhořela bitva o druhou pozici mezi Tracym, Dominguezem, Carpentierem a Wilsonem. Tuto skupinu dlouho vodil Tracy, ale Carpentier se posléze dostal před něj. Povinný interval pro tankování mezi 49 a 58 kolem způsobil další vzrušení, když Allmendinger dostal další trest za předčasné zajetí do boxů, ale po závodě byl trest za toto provinění zrušen.

Většina pole tankovala v 57. kole, ale na vedení se nic nezměnilo. Junqueira si udržel první místo před Carpentierem a Dominguezem až do cíle. Tracy zůstal čtvrtý a Allmendinger po zrušení trestu pátý. Jeho stájový kolega Jourdain skončil šestý a připsal si navíc jeden bod za největší zlepšení oproti startovní pozici. Jimmy Vasser, pro kterého byl závod v Torontu rekordním 193. závodem kariéry, skončil osmý.

Dojem ze zajímavého závodu byl poněkud pokažen spornými tresty, které vynesli sportovní komisaři. Jeden z trestů později odvolali a druhý byl udělen po kontaktu, kteří mnozí považovali za běžný závodní incident.

Champ Cars teď zamíří zpátky do Spojených států, kde se 12. září pojede další závod na okruhu Laguna Seca.

p.
 Jezdec  Tým
Čas/odstup
1.
 B.Junqueira  Newman/Haas Racing
1:39:12.432
2.
 P.Carpentier  Forsythe Racing
6.382
3.
 M.Dominguez  Herdez Competition
11.142
4.
 P.Tracy  Forsythe Racing
16.874
5.
 A.J.Allmendinger  RuSPORT
17.561
6.
 M.Jourdain Jr.  RuSPORT
32.256
7.
 A.Tagliani  Rocketsports Racing
32.300
8.
 J.Vasser  PKV Racing
34.097
9.
 O.Servia  Dale Coyne Racing
42.654
10.
 R.Gonzales  PKV Racing
1:09.190
11.
 R.Lavin  Forsythe Racing
1:18.083
12.
 G.Mazzacane  Dale Coyne Racing
2 kola
13.
 M.Haberfeld  Walker Racing
4 kola
14.
 J.Wilson  Mi-Jack/Conquest
závada
15.
 S.Bourdais  Newman/Haas Racing
kontakt
16.
 G.Smith  Rocketsports Racing
závada
17.
 N.Philippe  Mi-Jack/Conquest
závada
18.
 R.Hunter-Reay  Herdez Competition
havárie

Všechny časy neoficiální