McLaren stále identifikuje problémy svého vozu
Tým se nechce letošního modelu vzdát, návrat k loňskému ale nevylučuje.
McLaren stále hledá odpovědi na své otázky ohledně původu slabin svého letošního monopostu. Nadále totiž pracuje na zlepšení své konkurenceschopnosti.
Úvod sezóny se pro stáj z Wokingu nese ve znamení návratu do bodované desítky, jeho letošnímu MP4-28 totiž chybí rychlost, ztráta na konkurenci je přitom značná. V Malajsii proto tým na svém voze testuje experimentální díly.
Sportovní ředitel týmu Sam Michael se nechal slyšet, že McLaren stále ještě nenašel definitivní vysvětlení svých potíží, přičemž zatím nechce vyloučit žádnou možnost.
"Abych byl upřímný, v tuto chvíli hledáme na všech frontách," řekl Michael v rozhovoru pro Autosport.
"Docela dobře už chápeme, kde je podle nás ta oblast, se kterou jsou problémy a většinou jde o věci, které bychom měli vyřešit doma v MTC (McLaren Technology Centre).
Nicméně, získáváme stále větší jistotu v tom, na co se zaměřit v těchto testech přímo na dráze.
Myslím, že v tuto chvíli je příliš brzy na to vypíchnout, že problém je v tom a v tom. Ačkoliv jsme si docela jistí tím, na čem pracovat.
Musíte k tomu pořád přistupovat otevřeně, protože to obyčejně přichází skrze řadu sekvencí různých oblastí, ve kterých je možné získat. Takže se snažíme zůstat otevření."
Přestože je McLaren nadále přesvědčen o potenciálu svého letošního vozu, nechce zcela vyloučit možnost nasadit modifikovanou verzi loňského modelu, zejména pokud se současná situace nezlepší.
Na otázku, jaký smysl by mělo nasadit loňský vůz zpátky do akce, Michael odpověděl: "V tuto chvíli se plně zaměřujeme na 28A, na tom pracujeme a snažíme se ho vyřešit co nejdříve.
Pokud bychom museli sáhnout po 27, loňském autě, stále by tu bylo několik technických problémů, které překonat, například skutečnost, že se změnila pravidla o předních křídlech (přísnější zatěžovací zkoušky - pozn. redakce).
A je tu ještě pár drobných detailů týkajících se crashtestů. Nejsou to velké problémy. Samozřejmě by také bylo potřeba podívat se na zásoby (náhradních dílů).
Především se ale zaměřujeme na tohle auto a já bych řekl, že v tuhle chvíli budeme věnovat veškerou svou energii 28A, protože stále věříme, že potenciál v tomto voze je větší než u 27."
Ačkoliv se objevily spekulace o tom, že by se McLaren mohl vrátit k upravené podobě loňského vozu nebo dokonce vytvořit hybridní vůz, jehož přední část by pocházela z MP4-27 a zadní z aktuálního modelu, Michael tvrdí, že podobně radikální řešení zatím nejsou na místě.
"Budeme vyvíjet letošní vůz, vyvíjet 28. V tuto chvíli neplánujeme nic takového, stále vyvíjíme současný vůz."