Patrick Carpentier zopakoval v Monterey loňské vítězství
Junqueira snížil náskok Sebastiena Bourdaise v celkovém pořadí
Patrick Carpentier opět dokázal, že přírodní okruh v Laguna Seca v Kalifornii mu sedí a znovu zde po roce vyhrál závod série Champ Cars. Jestliže však v loňském roce zvítězil způsobem start-cíl, v letošním závodě byla cesta k vítězství složitější. Dokázal se však vyhnout všem karambolům, které postihly například Bourdaise, a v rozhodujícím okamžiku po zpomalení závodu odrazit i závěrečný útok Bruno Junqueiry. Brazilec svým druhým místem snížil svou ztrátu na celkově vedoucího Bourdaise a mistrovství zůstává stále otevřené. Třetí místo Oriola Servii v závodě je pak historickým úspěchem pro tým Dale Coyne Racing.
Těsně po startu se mohl Carpentier jen dívat, jak se přes něj přehnal jeho stájový kolega Paul Tracy. Trocha trpělivosti se však vyplatila, neboť hned v prvním kole došlo následkem lehkého kontaktu mezi Tracym a Bourdaisem k defektu levého zadního kola Bourdaisova vozu. Francouz zabočil na konci prvního kola do depa a Carpentier se zavěsil za Tracyho. Na této pozici vydržel po celých 30 kol až do prvního kola zastávek v boxech, přičemž jeho ztráta nikdy nepřesáhla půl sekundy. Za nimi se s malou ztrátou držel Allmendinger, zatímco pro Justina Wilsona závod skončil již v prvním kole.
První série zastávek dostala dočasně do vedení Taglianiho, který poprvé navštívil boxy již v osmém kole, ale důležitější pro další průběh závodu byl fakt, že Carpentier opustil prostor boxů před svým stájovým kolegou. V okamžiku, kdy Tagliani zajel z vedoucí pozice do boxů, se Carpentier usadil definitivně na čele pole a postupně si vybudoval náskok až 22 sekund. Tracy se dopustil chyby v zatáčce č. 2, vyjel z tratě do písku a poškodil si přední přítlačné křídlo. Následná oprava pro něj znamenala konec nadějí na dobré umístění.
Obdobně dopadl další z vedoucí trojice úvodních kol závodu A.J.Allmendinger. V nájezdu do proslulého komplexu "Corkscrew" se pokusil předjet Oriola Serviu, ale skončil mimo trať a poškozený závěs kola znamenal konec dne.
Carpentier vedl s pohodlným náskokem, který ale zmizel jak mávnutím proutku po smyku Gonzalese, jenž znamenal žlutou fázi. Ta přinesla ještě naději druhému Junqueirovi, ale při restartu musel nejdříve překonat Rodolfa Lavina jedoucího o jedno kolo zpět. Carpentier tlaku Brazilce odolal a nikdy ho až do konce závodu nepustil k sobě na vzdálenost vhodnou k útoku.
Servia na třetím místě měl v tuto dobu už lehký náskok zhruba pěti sekund, ale o čtvrtou až sedmou pozici tvrdě bojovali Jourdain, Hunter-Reay, Tagliani a Bourdais. První tři jezdci své pozice udrželi, ale Bourdais si ještě nevypil svůj kalifornský pohár hořkosti až do dna. V posledním kole se ještě pokusil předjet Taglianiho, ale v zatáčce č. 4 vyjel z tratě a než se stačil vrátit, dostal se před něj ještě Haberfeld.
Guy Smith si dojel na deváté pozici pro nejlepší umístění své krátké kariéry jezdce Champ Cars a desátý skončil zklamaný Tracy.
Třetí místo Oriola Servii znamenalo pro jeho tým teprve historicky druhé umístění na "bedně" a to po osmi letech. Poprvé se to podařilo v roce 1996 Roberto Morenovi v Michiganu.
Dalším pokračováním série bude za čtrnáct dní večerní závod "Bridgestone 400" na oválu v Las Vegas.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas/odstup |
1. |
P.Carpentier | Forsythe Racing |
1:45.51.116 |
2. |
B.Junqueira | Newman/Haas Racing |
5.395 |
3. |
O.Servia | Dale Coyne Racing |
20.459 |
4. |
M.Jourdain Jr. | RuSPORT |
29.112 |
5. |
R.Hunter-Reay | Herdez Competition |
29.715 |
6. |
A.Tagliani | Rocketsports Racing |
30.431 |
7. |
M.Haberfeld | Walker Racing |
32.311 |
8. |
S.Bourdais | Newman/Haas Racing |
34.467 |
9. |
G.Smith | Rocketsports Racing |
45.934 |
10. |
P.Tracy | Forsythe Racing |
49.222 |
11. |
M.Dominguez | Herdez Competition |
1 kolo |
12. |
R.Lavin | Forsythe Racing |
2 kola |
13. |
G.Mazzacane | Dale Coyne Racing |
4 kola |
14. |
R.Gonzales | PKV Racing |
závada |
15. |
A.J.Allmendinger | RuSPORT |
závada |
16. |
N.Philippe | Mi-Jack/Conquest |
havárie |
17. |
J.Vasser | PKV Racing |
závada |
18. |
J.Wilson | Mi-Jack/Conquest |
havárie |
Všechny časy neoficiální