Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

FIA zpřísnila pravidla ohledně zbylého paliva po závodě

FIA zpřísnila pravidla ohledně zbylého paliva po závodě

Pokud pilot nedojede do parc fermé, bude vyloučen.

Mezinárodní automobilová federace (FIA) oznámila, že jezdcům bude od letošní sezóny zakázáno zastavit v dojezdovém kole po protnutí cílové pásky na trati za účelem ušetření paliva pro pozávodní kontrolu.

Týmy a výrobci motorů se již dříve nechali slyšet, že bude obtížné si v některých závodech vystačit se 100 kilogramy paliva, jak jim nově nařizují regule. Nové návrhy FIA do sportovních pravidel tak budou pro týmy ještě větší výzvou.

Na jednání Strategické skupiny Formule 1 a Světové rady motorsportu, které se uskutečnilo tento týden, bylo rozhodnuto o tom, že jezdci již nyní nebudou moci odstavit své vozy krátce po dojetí do cíle.

V prohlášení vydaném FIA stojí: "Jezdci nebudou moci v dojezdovém kole zastavit, aby ušetřili palivo pro odebrání a následnou analýzu. Toto nebude akceptováno jako odůvodnitelné zastavení."

Nová pravidla, která před jejich uvedením v platnost musí ještě schválit Komise F1 a týmy, tak pro jezdce znamenají, že budou muset ještě více šetřit palivo než doposud.

FIA také oznámila, že pokud jezdec v závodě dostane trest Stop&Go na 5 sekund, který je od letošní sezóny novinkou, může si jej odpykat v rámci zastávky v boxech.

Pilot tak bude moci zajet do boxů, zastavit v boxovém stání svého týmu, odpykat si pětisekundový trest, a poté budou jeho mechanici moci začít na voze vyměňovat pneumatiky nebo provádět další úpravy.

V případě ale, že pilot dostane trest na 10 sekund, bude muset do boxů zajet znovu.

Během celé sezóny budou týmy nově moci hned šestkrát využít "žolíka" a pracovat v noci. Do teď mohli "noční klid" porušit pouze dvakrát za sezónu. Důvodem této změny jsou nová pravidla a přechod na nové motory.

Všichni členové týmu, kteří se budou pohybovat v boxové uličce, budou muset nově nosit ochranné helmy také v kvalifikaci. Doposud jim tuto povinnost pravidla udělovala jen v závodě.

O jeden kilogram na 691 kg byla také navýšena minimální hmotnost vozů Formule 1 kvůli těžším pneumatikám, které Pirelli pro letošní sezónu plánuje.