Šéfdesignér Sauberu a dopady nového motoru na C33
Úspora hmotnosti musela být jednou z našich priorit.
Sauber včera oficiálně představil svůj nový vůz s označením C33. Při té příležitosti se Eric Gandelin, šéfdesignér Sauberu F1, pokusil shrnout všechny oblasti, ve kterých se C33 musel přizpůsobit nové pohonné jednotce od Ferrari.
Jak nová pohonná jednotka ovlivnila design Sauberu C33?
"Místo 2,4 litrového motoru V8 s přirozeným sáním, máme nyní 1,6 litrový turbomotor V6. Ten je kombinován s mnohem komplexnějším systémem rekuperace energie, většími bateriemi a dvěma elektromotory. Energie se vrací nejen od brzd (KERS), ale obnovujeme i tepelnou energii z výfuků (TERS). Maximální výkon generovaný tímto systémem se zvýšil z loňských 60 kilowattů na 120kW. Tuto energii budeme moci využívat až 33 sekund v každém kole.
S novými motory se také výrazně snížila spotřeba paliva. Odteď můžeme mezi startem a šachovnicovou vlajkou spotřebovat jen 100 kilogramů paliva. Proto nyní už nepotřebujeme tak velké palivové nádrže, což pozitivně ovlivnilo délku podvozku.
Zadní brzdy budou nyní ovládány elektronicky (brake-by-wire), což nám umožní obnovit větší množství energie.
Nová pohonná jednotka samozřejmě znamenala velkou výzvu při designování karoserie. Výrazně se zvýšila velikost těles produkujících teplo a zároveň máme v autě více elektroniky.
Kromě toho se minimální pravidly povolená hmotnost monopostu zvýšila z 642 kilogramů na 690kg. To ale není dostatečná kompenzace za všechnu tu hmotnost pohonného ústrojí navíc. Takže úspora hmotnosti musela být během projektování vozidla jednou z našich priorit.
Byla to pro náš tým obrovská výzva a nyní se těšíme na srovnání s konkurencí."