Zadní část McLarenu zaujala Allisona i Neweyho
Zadní odpružení jako náhrada za zakázané spodní zadní křídlo?
Dokud různá řešení přední části monopostů F1 plní titulky motorsportových časopisů, inženýři v Jerezu více zaujalo řešení zadní části McLarenu MP4-29.
Zjednodušeně se dá říci, že designéři britského týmu použili zadní odpružení jako náhradu za zakázané spodní zadní křídlo.
Konkurenci se tento "trik" určitě nelíbí a zvažují podání protestů. Oficiální stránky Formule 1 ale uvádějí, že auto McLarenu je považováno za legální. Pokud by to byla pravda, ostatní týmy pravděpodobně budou muset rychle začít pracovat na úpravách svých vlastních vozů. To by však nebyl vůbec snadný úkol, vzhledem k tomu, že by museli kompletně přepracovat zavěšení zadních kol.
Úvodní šok stále rozdýchávají i majitelé nejuznávanějších technických mozků F1, Adrian Newey a James Allison.
"Zatím jsem viděl jen pár rozmazaných obrázků.", reaguje technický ředitel Ferrari. Ale určitě se chci dozvědět více, protože mě to opravdu zaujalo."
Adrian Newey vyjádřil pochybnosti o legálnosti řešení: "Fotografie jsem neviděl, ale podle popisu se zdá, že mají 8 závěsných prvků tam, kde je jich povolených pouze 6. Kromě toho existují i jasná pravidla pro šířku zavěšení."
Podle Auto Motor und Sport si ale McLaren nechal toto řešení posvětit od FIA již v létě.