Názory na zadní část MP4-29 se značně liší
Zadní zavěšení McLarenu zůstává středobodem pozornosti.
Dalo se očekávat, že s novými technickými pravidly přijde i několik velmi kontroverzních technických řešení, jako i kreativních výkladů nových pravidel. FIA není spokojena s některými radikálními řešeními nosu a ozývají se hlasy, že nové vozy by mohly být krokem zpět v oblasti bezpečnosti samotných jezdců. Kromě toho je velmi sporné, nakolik je plánovaný dvojitý nos Lotusu E22 v souladu s"duchem pravidel". A nemalou pozornost si získala i zadní část McLarenu MP4-29.
Italský Omnicorse tvrdí, že Red Bull již požádal FIA o stanovisko k zadní části nejnovějšího vozu z dílny McLarenu. Ten během testů v Jerezu odhalil "zavěsení zadní nápravy" suplující zakázané spodní zadní přítlačné křídlo.
Odborníci se ale nevědí shodnout nejen na tom, zda je toto řešení legální, ale ani na tom, zda se vůbec týmům vyplatí začít ho okamžitě kopírovat.
"Jejich design je založen na poměrně velkém odporu vzduchu. Hlavně ta část, která generuje přítlak.", upozornil Adrian Newey, technický ředitel Red Bull Racingu.
Paddy Lowe, výkonný technický ředitel Mercedes AMG Petronas a zároveň bývalý zaměstnanec McLarenu, ale nesouhlasí: "McLaren musel najít způsob, jakým zařízení funguje bez větších nevýhod."
Pat Symonds, technický ředitel Williamsu, přišel s vlastní teorií, podle které musí McLaren nové zařízení kompenzovat silnějšími trojúhelníkovými rameny, což je nežádoucí hmotnost navíc.
V Jerezu se také povídalo, že okopírovat takový systém bude mimořádně náročné, ale Symonds opět nesouhlasí: „Nemuselo by to být vůbec náročné, jen to nikdy nebude pracovat tak efektivně jako u MP4-29, protože McLaren tomu systému přizpůsobil návrh celého vozu."