Renault už letošní pohonnou jednotku zásadně nevylepší
Ve Viry-Châtillon se již pracuje na motoru pro příští rok.
Po selhání Red Bull Racingu na domovské půdě v Spielbergu se na Renault sesypala tvrdá kritika. Christian Horner po závodě prohlásil, že musí přijít k velkým změnám, protože dosavadní opatření francouzské automobilky evidentně nefungují. Jak ale připomněl Remi Taffin, motory všech tří výrobců byly na konci února poskytnuty FIA k homologaci a velké změny už nejsou možné.
"Náš letošní motor je, stejně jako motor Mercedesu, homologován a už nezbývá mnoho věcí, které můžeme změnit ještě letos", vysvětlil šéf traťových operací Renaultu. "Můžeme nadále spolupracovat na vývoji oleje a paliva, které se ještě do konce roku jistě změní. Pak je tu ještě software, a to je již v podstatě vše. Nadále budeme pracovat na optimalizaci, ale nečekejte, že do dalšího závodu přidáme 10% výkonu. To by si vyžádalo změny hardwaru a to prostě není možné.
Olej, palivo a software se ale mohou postarat o zlepšení, protože v současnosti stále ještě nemáme vše pod kontrolou a upravujeme některé věci… Snažíme se být konzistentnější."
Sezóna ještě není ani v polovině, ale jelikož Renault už minul téměř veškerou svou munici, musí své plány na dohnání konkurence posunout na rok 2015.
„Již připravujeme motor pro příští rok. Nedá se říci, že bychom se sezóně 2015 věnovali více než roku 2014, ale při vývoji pro příští sezónu jsme mnohem svobodnější a můžeme změnit několik věcí… Vlastně měníme téměř vše. Letos je ale všechno zmraženo a my děláme jen to, co nám dovolují pravidla."
Mezitím média šíří klepy o plánech automobilky Renault na odprodej Viry-Châtillon a celé divize Renault Sport F1.