Zklamaný Hamilton neví co ho zítra čeká
Velkým úspěchem by bylo i páté místo.
Po poctivé přípravě na Velkou cenu Maďarska, během níž byl Hamilton nejrychlejším jezdcem všech tří tréninků, si britský závodník tentokrát v kvalifikaci nepřipsal ani jedno měřené kolo. Už po pár minutách první části kvalifikace začalo z Hamiltonova motoru unikat palivo, které se následně vzňalo a hořet brzy začala celá zadní část monopostu W05. Situaci ještě zhoršil nefungující brzdový systém, který Hamiltonovi nedovolil rychle odstavit vůz v blízkosti traťových maršálů, a tak mu nezbylo nic jiného, než zůstat sedět v hořícím monopostu až dokud sám nezpomalil.
Hamilton tak po jezdecké chybě v kvalifikaci na GP Rakouska, taktické chybě v kvalifikaci na VC Velké Británie a vadnému brzdovému kotouči značky Brembo v kvalifikaci na VC Německa, tentokrát doplatil na selhání techniků Mercedesu.
"Když se objevily první plameny, ještě jsem se snažil dovézt vůz zpátky do garáže. Doufal jsem, že by se s tím ještě mohlo dát něco udělat. Pak jsem ale dostal příkaz okamžitě zastavit a tak jsem šlápl na brzdový pedál, no brzdy nefungovaly. Vůz jel dál, přičemž motor chvílemi fungoval a chvílemi ne, takže je to dost špatné", řekl Hamilton krátce po odstoupení redaktorovi Sky Sports F1.
Hamilton se minulý týden dokázal probojovat z 20. místa až na třetí, ale tentokrát to bude mít mnohem těžší. Německý Hockenheimring nabízí k přejíždění hned několik příležitostí, ale na klikatém Hungaroringu se bude muset spolehnout na cílovou rovinku a strategii zastávek v boxech.
"Skutečně nevím, jaké budou zítra mé možnosti", přiznal Hamilton. "Je to trať, na které se těžko předjíždí, takže zítra asi nebude jednoduché dostat se alespoň na bodované pozice. Umístění v první pětce by bylo skvělé, no snadno tu můžu na Nica ztratit i 20 bodů. Přijdou i další závody, ale teď k tomu už nemám co říct. Zítra ze sebe vydám to nejlepší."
Nepoužité sady měkkých pneumatik mu budou slabou náplastí, ale více příležitostí by mohla nabídnout dešťová přeháňka.