Proč Hamiltonovi v Německu selhala brzda?
Podle Bremba nehodu nezapříčinila kvalita materiálu.
Mercedes a Brembo už odhalily důvod Hamiltonovy havárie v první části kvalifikace na Velkou cenu Německa.
Již krátce po kvalifikaci bylo Mercedesu jasné, že v Hamiltonově voze selhal brzdový kotouč dodávaný italskou společností, ale příčinu selhání odhalilo Brembo až před Velkou cenou Belgie. Důvodem nebyla kvalita použitého materiálu a Brembo i Mercedes již podnikly opatření, díky kterým by se již podobné selhání nemělo opakovat.
"Po rozsáhlé společné analýze odhalily Brembo a Mercedes příčinu selhání," píše se v tiskové zprávě. "Obě strany mohou potvrdit, že důvodem selhání nebyla kvalita materiálu použitého pro výrobu kotouče. Nehodu způsobila specifická interakce mezi strukturou zkoumaného materiálu a uchycením brzdy na F1 W05 Hybrid.
V rámci protiopatření již bylo změněno uchycení i geometrie kotoučů a selhání se již nebude opakovat. Mercedes může tyto kotouče opět nasadit do velkých cen, za což vděčí úzké spolupráci s Brembem, která umožnila objektivní analýzu, diagnostiku a také odstranění problému. Společnosti budou pokračovat v úzké spolupráci.“
Brzdy Brembo v Mercedesu využívá hlavně Lewis Hamilton, Nico Rosberg dal i na Hockenheimu přednost výrobku od Carbon Industrie. Hamiltonovou kvalifikační nehodou však nakonec Němec získal méně než čekal, protože Brit předvedl na Hockenheimringu skvělou stíhací jízdu a v cíli mu patřilo třetí místo.