Inženýři už jezdcům neporadí
Poškozovalo to jejich image.
Týmy již nemohou přes vysílačku radit jezdcům, jak mají řídit své monoposty. Může se to zdát směšné, ale co FIA k takovému rozhodnutí vedlo? Důvodem je, že se do televizních přenosů stále častěji dostává komunikace mezi jezdcem a jeho inženýrem, a tak si diváci často vyslechli, jako jezdec žádá svůj tým o radu. Ale potřebuje se snad jezdec F1 ptát, jak má závodit? Pro nezasvěceného diváka může být ještě větším překvapením, když pak inženýr jezdci skutečné pořadí, aby projížděl některou zatáčku na jiném převodovém stupni, nebo později brzdil na konci některé z rovinek.
Formule 1 je od jejího vzniku týmovým sportem, ale nyní se zástupci FIA, FOM a týmů shodli, že jezdec by se neměl nikoho ptát, jak má jezdit (nebo alespoň ne veřejně). Škodí to jeho image a následně i sledovanosti celého sportu. Jezdci mají mít image hrdinů a ne loutek vykonávajících příkazy inženýrů. Pokud by se tedy v Singapuru některý z jezdců dožadoval prostřednictvím vysílačky rady od svého inženýra, stihne ho trest.
Jak vysvětlil Charlie Whiting, není dokonce ani třeba měnit sportovní pravidla, postačí, když se změní výklad již existujícího odstavce 20.1. V tom se píše: "Jezdec musí řídit vůz sám a bez pomoci."
"Aby se zajistilo respektování článku 20.1 sportovních předpisů Formule 1, bude se toto nařízení prosazovat s okamžitou platností," oznámil Whiting. „Žádný rádio-rozhovor týmu s jezdcem nesmí obsahovat informace o výkonnosti vozu nebo jezdce."
Co mají a co nemají týmy a jezdci dovoleno říct do rádia se podrobněji vysvětlí před závodem v Singapuru. Zatím je jisté jen to, že výjimku dostanou informace týkající se bezpečnosti a zastávek v boxech.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa a ambasador Renaultu, navrhl zavést i zcela nové pravidlo, které by jezdcům zakázalo stížnosti typu: "On do mě vrazil! Řeknete to Charliemu!", které také poškozují image jezdců a Formule 1.