Renault nesjpíš také oddělí kompresor a turbínu
Okopírování Mercedesu by přineslo několik výhod.
Renault prý zvažuje napodobení uspořádání pohonné jednotky Mercedesu. Inženýři z Brixworthu totiž dostali během vývoje nového hybridního turbo motoru nápad zavrhnout klasické uspořádání s kompresorem a turbínou těsně vedle sebe a přesunuli kompresor na opačnou stranu motoru, blíže k jezdci a nasávání vzduchu, přičemž mezi ně ještě umístili MGU-H. Předpokládá se, že toto motorům a vozům Mercedesu poskytuje hned několik výhod. Snížilo prodlevu turba, snížily se i nároky na chlazení, co aerodynamikům umožnilo zmenšit bočnice a zároveň se mohla převodovka posunout blíže k motoru, díky čemuž má vůz W05 také lépe rozloženou hmotnost.
"Zvažujeme i toto řešení," řekl Remi Taffin. Šéf traťových operací Renaultu tvrdil, že se ještě nerozhodli pro konkrétní koncept, čemuž se ale tři měsíce před únorovou homologací těžko věří.
"Zkoumáme všechny možnosti. Kdybych už teď věděl, které řešení použijeme, byla by to chyba. Ještě nevíme, jak bude náš motor vypadat, protože ho právě teď vyvíjíme."
Samotný spalovací motor by se podle Taffina neměl velmi změnit, ačkoli bude mít mnoho nových součástek.
"Nebude velmi odlišný. Základ zůstal stejný, ale můžeme změnit mnoho věcí. Když se podíváte na náš poslední motor V8 a porovnáte ho s motorem o 6 nebo 7 let starším, budou si velmi podobné. 90 procent jejich součástek je rozdílných, ale napohled jsou téměř stejné. A to samé bude platit i pro nové motory. Budete si moci všimnout pár rozdílů, ale neplánujeme žádnou dramatickou změnu."