Hamilton se obává hlavně startu
Rosberg se na něj naopak těší.
Co se týče kvalifikace, Mercedes ani po letní přestávce nemá soupeře a už jsme si zvykli, že v sobotu odpoledne je nejširší úsměv na tváři Lewise Hamiltona. Svého týmového kolegu porazil rozdílem téměř půl sekundy.
"Můžu být velmi spokojený s dnešní rychlostí vozu i s výkonem týmu během dosavadního průběhu víkendu. Dělají svou práci fantasticky a vůz se na trati zpráva úžasně. Toto je navíc krásný okruh a s dobře nastaveným vozem si jízdu pořádně užívám," řekl Hamilton po kvalifikaci.
"Mít pole position je samozřejmě skvělé, ale zítra nás čeká dlouhý závod a po startu dlouhá cesta k páté zatáčce. Ale dnes mohu být spokojen. Mým cílem bylo získat pole position, přitom Nico byl velmi blízko."
Zítřejší závod by mohl mít "pod palcem", ale trochu se obává startu. Ve Velké Británii přišel Mercedes na startu o první dvě místa ve prospěch Williamsu a v Maďarsku zase ve prospěch Ferrari, a teď je tu ještě nový zákaz nechat si pomáhat závodním inženýrem.
"Tým udělal hodně analýz a s Nicem jsme byli v továrně a připravovali se v simulátoru. Tady jsme pokračovali během tréninků a snad jsme se připravili nejlépe, jak se dalo. Myslím, že můžeme být spokojeni, bude pro všechny to stejné a snad o něco zajímavějšího pro diváky."
Rosberg byl po kvalifikaci zklamaný a start vidí jako nejlepší příležitost dostat se před Hamiltona.
"Samozřejmě jsem zklamaný," přiznal Rosberg. "Ve třetím tréninku jsem ztratil tempo, s nastavením vozu jsme se vybrali špatným směrem, ale pak se nám podařilo vrátit. V kvalifikaci jsem už měl dobře vyvážený vůz, díky týmu jsem s ním byl opět spokojený, jenže Lewis byl příliš rychlý. Našel čas navíc a já jsem už v rukávu nic neměl. Jsem zklamaný, ale je zde nová situace kolem startu, nyní musíme dělat všechno sami, takže se otevírají příležitosti hned na startu i pak na úseku před pátou zatáčkou.
Na tomto okruhu se dá dobře předjíždět, už jsme to viděli mnohokrát, takže moje očekávání zůstávají vysoká."
Němce ale ještě trochu znepokojují pneumatiky. Pirelli nenašlo žádný důkaz o konstrukční vadě pneumatiky, kvůli které v druhém tréninku přišel o kontrolu nad vozem v rychlosti přes 300 km/h. Z toho Pirelli udělalo závěr, že pneumatiku poškodil nějaký úlomek nebo jiný předmět na trati, ale ve skutečnosti odpověď nezná.
"Problém je v tom, že ve skutečnosti nevíme, co se stalo. Je zde jedna teorie, ale žádný důkaz, takže ano, je to trochu znepokojující. Ale udělali jsme nějaké opatření, aby se to už neopakovalo. Udělali jsme všechno, co jsme mohli a budeme doufat, že se to už nestane."