Williams nakonec neotestuje nový nos
Možná ho ale doveze do Austrálie.
Jednu z mála příležitostí k přímému porovnávání monopostů sezóny 2016 pouze na základě fotografií nabízejí nosy. Trochu zjednodušeně můžeme říct, že čím kratší, tím větší potlesk zaslouží. Vývoj a výroba krátkého nosu, pod kterým může pod podlahu proudit větší množství vzduchu, jsou velmi náročné. Kratší nos znamená méně materiálu pohlcujícího náraz, a tudíž je těžší dostat ho přes povinné nárazové testy FIA.
Proto právě Manor jako jediný představil vůz s opravdu dlouhým nosem, a proto Mercedes tak zaujal fotografy, když začal testovat ještě kratší nos, jako používal loni, přičemž do extrému zašel i při uchycování předního křídla a integrováni S-šachty. Ferrari vloni šlo vlastní cestou, ale letos už, tak jako většina konkurence, jezdí s nosem s "výrůstkem", zatímco Force India se drží sice většího nosu, ale s dírami.
A Williams ještě také neřekl poslední slovo:
"To ještě nevím, ale není to tenhle nos," odpověděl minulý týden technický ředitel Williamsu na otázku ohledně nosu pro sezónu 2016. Včera večer už mohl šéfinženýr testovacího týmu Williamsu přiznat, že nový nos se bude muset otestovat až během sezóny.
"Musíte si na něj počkat, tady ho nemáme," přiznal Rod Nelson.
Týmy letos dostaly pouze 8 předsezónních testovacích dní a většinu z nich věnovaly testům spolehlivosti. Williams tedy ještě neodkryl všechny karty a během prvních závodů bychom na voze měli vidět řadu novinek. Cílem je být rovnocenným soupeřem Ferrari a zařadit se hned za tovární vozy Mercedesu.
"Není pochyb o tom, že Mercedes je extrémně silný. Ferrari je také silné, ale ne až tak moc. My bychom byli rádi, kdybychom se mohli pustit do boje s Ferrari. Plánujeme na vůz nasadit ještě několik novinek, jenže oni také. Takže musíme být velmi efektivní a… Nechci říct, že budeme doufat v jejich zaváhání, ale prostě uděláme, co bude v našich silách. Je to těsné, jen Mercedes je daleko vpředu, takže bychom rádi byli druzí nejrychlejší."