Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Red Bull již nebude jen energetický nápoj

Red Bull již nebude jen energetický nápoj

Kolik stojí jedno slovo v názvu týmu?

Představte si, že se rozhodnete umístit pro sezónu 2005 na dva monoposty formule 1 dvě slova. Kolik si myslíte, že Vás to bude stát?
 
Red Bull není jen světoznámý energetický nápoj, ale především Dietrich Mateschitz. Rakušan neváhal zaplatit zhruba šedesát tři milionů dolarů za každé jedno slovo z názvu jeho firmy za možnost vstoupit do formule 1. Jedná se samozřejmě o částku za celou sezónu. Nebylo by namístě říci spíše za pouhý jeden rok?
 
Nigel Currie z firmy CSS Stellar, která podniká v oblasti sponzoringu, uvedl že Dietrich Mateschitz koupil Jaguar od Fordu. Značka Red Bull by se tak měla zařadit po bok pojmů, jakými jsou například Ferrari, McLaren nebo Renault.
 
"Značka," uvedl Currie pro denník The Independent, "bude vnitřně spojena s týmem. Novináři, komentátoři a diváci budou psát a hovořit o týmu a nazývat jej Red Bull."
 
Investice Red Bullu do závodění by měla být cennější, než je tomu například v případě Vodafone, hlavního sponzora Ferrari.
 
"Vodafone je spojen s Ferrari," říká Currie, "nikdo však nehovoří o týmu Ferrari-Vodafone."