Taky Williams chce testovat s Pirelli
Pro tým to bude výhoda.
Technický ředitel Pat Symonds potvrdil, že Williams je jedním z pěti týmů, které projevily zájem pomoci Pirelli s vývojem pneumatik pro sezónu 2017.
Italský dodavatel může zorganizovat testy se staršími vozy a novými typy pneumatik se současnými rozměry, což pravděpodobně bude dělat na začátku léta. Kromě toho má po úpravě pravidel k dispozici 25 testovacích dnů, během nichž se budou nové širší pneumatiky testovat na upravených letošních vozech. Symonds vidí hned dvě výhody plynoucí z účasti na testech. Jednou z nich je možnost spolurozhodovat o směru vývoje pneumatik.
"Přirozeně to musí být tak, že nás nechají otestovat několik pneumatik a pak se zeptají, která sada byla nejlepší. My ukážeme prstem na jednu z nich. Není to úplně vědecký přístup, ale někomu se mohou líbit tyto pneumatiky a někomu jinému by se líbily tamty. Když se zúčastníte, vývoj bude mít tendenci ubírat se vaším směrem."
Italský dodavatel může zorganizovat testy se staršími vozy a novými typy pneumatik se současnými rozměry, což pravděpodobně bude dělat na začátku léta. Kromě toho má po úpravě pravidel k dispozici 25 testovacích dnů, během nichž se budou nové širší pneumatiky testovat na upravených letošních vozech. Symonds vidí hned dvě výhody plynoucí z účasti na testech. Jednou z nich je možnost spolurozhodovat o směru vývoje pneumatik.
"Přirozeně to musí být tak, že nás nechají otestovat několik pneumatik a pak se zeptají, která sada byla nejlepší. My ukážeme prstem na jednu z nich. Není to úplně vědecký přístup, ale někomu se mohou líbit tyto pneumatiky a někomu jinému by se líbily tamty. Když se zúčastníte, vývoj bude mít tendenci ubírat se vaším směrem."
Druhým důvodem jsou ujeté kilometry s vozem s podobnými vlastnostmi, jaké budou mít vozy sezóny 2017.
"Je to pro nás závazek, ale může se vyplatit. Například práce na úpravě přední části vozu nebude zbytečná. Neříkám, že budeme jezdit s díly pro sezónu 2017, ale naučíme se, jak uspořádat některé věci."
Nové vozy mají být podstatně rychlejší v zatáčkách, vozy budou odolávat většímu přetížení a týmy musí posílit zavěšení kol, protože ty na současných vozech by pravděpodobně nevydržely.
"Je to pro nás závazek, ale může se vyplatit. Například práce na úpravě přední části vozu nebude zbytečná. Neříkám, že budeme jezdit s díly pro sezónu 2017, ale naučíme se, jak uspořádat některé věci."
Nové vozy mají být podstatně rychlejší v zatáčkách, vozy budou odolávat většímu přetížení a týmy musí posílit zavěšení kol, protože ty na současných vozech by pravděpodobně nevydržely.