Jak jsou na tom jezdci s pohonnými jednotkami?
Nejhůř si vedou u Mercedesu, Ferrari a McLarenu.
Formule 1 si dala přestávku od cestování křížem krážem po světě a tento víkend bude jezdit na dobře známém španělském okruhu Barcelona-Catalunya. Neoficiálně tak můžeme vyhlásit konec začátku sezóny a podívat se, jak do něj vstoupili jednotliví výrobci motorů a kteří jezdci mají dobře nakročeno k penalizacím.
Připomeňme si, že jezdec smí během sezóny využít 5 kompletních pohonných jednotek a pohonná jednotka vozu F1 je pravidly rozdělena na 6 částí - motor s vnitřním spalováním (ICE), turbodmychadlo (TC), motorgenerátor rekuperace kinetické energie (MGU-K), motorgenerátor rekuperace tepelné energie (MGU-H), úložiště energie (baterie, ES) a řídicí elektroniku (CE).
Pokud bude jezdec nucen použít i část šesté pohonné jednotky (například motor nebo turbo), bude na startu nejbližší velké ceny odsunut o 10 míst dozadu. Za použití každé další části šesté pohonné jednotky bude odsouván o dalších 5 míst a to samé platí i o sedmé a dalších pohonných jednotkách.
Loni jsme si zvykli, že statistice spolehlivosti kraluje Mercedes, což už ale nyní neplatí. Lewis Hamilton měl technické problémy v Číně i v Rusku, v jeho voze se střídají 2 motory, ale došlo k poškození turba i MGU-K. Jeho soupeř v boji o titul, Nico Rosberg, odjel všechny čtyři závody s jednou pohonnou jednotkou.
Jezdci Ferrari mají ve svých řádcích dvojky i kvůli tomu, že v Rusku použili nové výkonnější motory, přičemž ale ty starší zůstaly nepoškozené a mohou je znovu použít. Sebastian Vettel o jeden motor přišel před startem Velké ceny Číny. Mnoho dvoják vidíme taky u jezdců McLarenu, Alonso ale o jednu kompletní pohonnou jednotku přišel při tvrdé havárii v Austrálii.
Max Verstappen a Daniil Kvjat si, samozřejmě, kromě vozů vyměnili i pohonné jednotky. Jezdci Sauberu a Haasu v Barceloně také dostanou výkonnější motory Ferrari, ke starším se ale mohou vrátit třeba už v Monaku, kde na pár koňských silách až tak nezáleží.
Připomeňme si, že jezdec smí během sezóny využít 5 kompletních pohonných jednotek a pohonná jednotka vozu F1 je pravidly rozdělena na 6 částí - motor s vnitřním spalováním (ICE), turbodmychadlo (TC), motorgenerátor rekuperace kinetické energie (MGU-K), motorgenerátor rekuperace tepelné energie (MGU-H), úložiště energie (baterie, ES) a řídicí elektroniku (CE).
Pokud bude jezdec nucen použít i část šesté pohonné jednotky (například motor nebo turbo), bude na startu nejbližší velké ceny odsunut o 10 míst dozadu. Za použití každé další části šesté pohonné jednotky bude odsouván o dalších 5 míst a to samé platí i o sedmé a dalších pohonných jednotkách.
Loni jsme si zvykli, že statistice spolehlivosti kraluje Mercedes, což už ale nyní neplatí. Lewis Hamilton měl technické problémy v Číně i v Rusku, v jeho voze se střídají 2 motory, ale došlo k poškození turba i MGU-K. Jeho soupeř v boji o titul, Nico Rosberg, odjel všechny čtyři závody s jednou pohonnou jednotkou.
Jezdci Ferrari mají ve svých řádcích dvojky i kvůli tomu, že v Rusku použili nové výkonnější motory, přičemž ale ty starší zůstaly nepoškozené a mohou je znovu použít. Sebastian Vettel o jeden motor přišel před startem Velké ceny Číny. Mnoho dvoják vidíme taky u jezdců McLarenu, Alonso ale o jednu kompletní pohonnou jednotku přišel při tvrdé havárii v Austrálii.
Max Verstappen a Daniil Kvjat si, samozřejmě, kromě vozů vyměnili i pohonné jednotky. Jezdci Sauberu a Haasu v Barceloně také dostanou výkonnější motory Ferrari, ke starším se ale mohou vrátit třeba už v Monaku, kde na pár koňských silách až tak nezáleží.
Jezdec | Vůz | ICE | TC | MGU-K | MGU-H | ES | CE |
Hamilton | Mercedes | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Rosberg | Mercedes | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Vettel | Ferrari | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Räikkonen | Ferrari | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Massa | Williams | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Bottas | Williams | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ricciardo | Red Bull | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Verstappen | Red Bull | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 |
Hulkenberg | Force India | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Perez | Force India | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Magnussen | Renault | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Palmer | Renault | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
Kvjat | Toro Rosso | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Sainz | Toro Rosso | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ericsson | Sauber | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Nasr | Sauber | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Alonso | McLaren | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Button | McLaren | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Wehrlein | Manor | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Haryanto | Manor | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Grosjean | Haas | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Gutierrez | Haas | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |