Druhý trénink také patří Hamiltonovi
Velká cena Kanady - 2. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování druhého tréninku před Velkou cenou Kanady. V prvním tréninku byl na 4.361 km dlouhém okruhu nejrychlejší Lewis Hamilton a sekundoval mu jeho týmový kolega Nico Rosberg. Největšími soupeři týmu Mercedes se opět zdají být Ferrari, Red Bull a Williams, více nám možná napoví 90 minut tréningu na už pogumovanější trati. Dohánět zameškané by měl hlavně Felipe Massa, který dopoledne přišel o kontrolu nad vozem během brzdění do první zatáčky a na kontě má proto pouze 7 kol. O moc líp na tom nejsou ani Marcus Ericsson a Jenson Button. Max Verstappen byl oficiálně pokárán za nebezpečně pomalou jízdu před poslední šikanou okruhu, čímž téměř způsobil kolizi s Valtteri Bottasem.
Sebastian Vettel vynechal instalační kolo a místo toho se zařadil na vrchol tabulky, ale pouze dokud své měřené kolo nedokončil Lewis Hamilton. Oba si pro začátek druhého tréninku vybrali žluté pneumatiky, které jsou v Kanadě nejtvrdší ze tří směsí, proto se před ně dostali oba jezdci Force India na červených super-měkkých pneumatikách. Hamilton se vrátil k mechanikům, ale Vettel zůstal na trati a své časy postupně zlepšoval, až se propracoval na druhou příčku tabulky. Začátek tréninku byl příjemně rušný, po Hamiltonově odchodu zůstalo na trati 18 vozů.
Red Bull věnoval dopoledne stintům na žlutých pneumatikách, a tak se jeho jezdci nyní objevili na trati na červených a po čtvrthodině jim patřila dvě nejvyšší místa tabulky. Nico Rosberg byl na žlutých o 4 desetiny sekundy pomalejší a Vettelovi chyběly další setiny. Nepříjemnou zprávu dostali fanoušci Jensona Buttona a McLarenu, mechanici do jeho vozu opět instalovali starší motor použitý v Monaku. Po 20 minutách tréninku fialové pneumatiky pomohli Massovi na čtvrté místo a Bottas se na nich dostal na druhé, ale na vrcholu tabulky se i přes žluté pneumatiky usadil Hamilton.
Mercedes to pak rozbalil na fialových. Vítězem interního souboje byl Lewis Hamilton, přičemž překonal své loňské nejlepší kvalifikační kolo, které mu před rokem zajistilo start z pole position.
Po uplynutí první půlhodiny tréninku mechanici McLarenu dokončili výměnu motoru a Button mohl vyjet na trať. Verstappen ani Ricciardo nebyli dost rychlí, aby se mohli do tohoto souboje zapojit, ale Vettelovi se podařilo dostat alespoň před Rosberga, zatímco Räikkönen s něčím zápasil na samém dně tabulky.
Fin ve službách Ferrari se na fialové pneumatiky dostal později než jeho soupeři a nebyl ani stejně úspěšný. Na Hamiltona ztratil celou vteřinu. Nad ním zůstal nejen Valtteri Bottas ale i Jenson Button. Desítku nejrychlejších doplňovali Hülkenberg a Sainz. Mnozí jezdci navázali na svá první kola na fialových pneumatikách delšími stinty, zajímala je výdrž této směsi při použití v závodě. Přibližně půl hodiny před koncem ji pak začali opět měnit za tvrdší směsi a soustředili se na co nejdelší a nejkonzistentnější jízdu.
Těsně za hranicí první desítky zůstal Fernando Alonso, což by spolu s Buttonovou sedmou pozicí naznačovalo, že McLaren by mohl opět bojovat o body. Letos jsme už ale byli vícekrát svědky toho, jak se McLaren po dobrých trénincích v kvalifikaci náhle propadl o několik míst níže. Většinou je to vysvětlováno tím, že McLaren v pátek jezdí s téměř plným výkonem pohonných jednotek Honda, zatímco ostatní si celou dobu nechávají rezervu.
Až pod Alonsa se zařadili Pérez a Massa, oba využívající sílu motorů Mercedes. Pascalu Wehrleinovi a Riu Haryantovi ani motory s třícípou hvězdou nedokázaly pomoci ze dna tabulky. Na úspěšný boj o body to nevypadá ani u týmů Sauber a Renault a rychlost chyběla i oběma jezdcům Haasu, co staví do výborné pozice jejich konkurenci z McLarenu, Toro Rosso a Force Indie. Sedmý McLaren a pátou Force Indii momentálně v Poháru konstruktérů dělí pouze 13 bodů.
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:14.212 | 43 | |
2 | Vettel | Ferrari | 1:14.469 | 0.257 | 45 |
3 | Rosberg | Mercedes | 1:14.738 | 0.526 | 46 |
4 | Verstappen | Red Bull | 1:15.156 | 0.944 | 29 |
5 | Ricciardo | Red Bull | 1:15.168 | 0.956 | 43 |
6 | Bottas | Williams | 1:15.213 | 1.001 | 46 |
7 | Button | McLaren | 1:15.213 | 1.001 | 35 |
8 | Räikkonen | Ferrari | 1:15.234 | 1.022 | 43 |
9 | Hulkenberg | Force India | 1:15.321 | 1.109 | 50 |
10 | Sainz | Toro Rosso | 1:15.410 | 1.198 | 42 |
11 | Alonso | McLaren | 1:15.450 | 1.238 | 40 |
12 | Perez | Force India | 1:15.493 | 1.281 | 47 |
13 | Massa | Williams | 1:15.513 | 1.301 | 44 |
14 | Kvjat | Toro Rosso | 1:15.559 | 1.347 | 42 |
15 | Grosjean | Haas | 1:16.093 | 1.881 | 35 |
16 | Magnussen | Renault | 1:16.255 | 2.043 | 39 |
17 | Nasr | Sauber | 1:16.582 | 2.370 | 40 |
18 | Gutierrez | Haas | 1:16.591 | 2.379 | 32 |
19 | Ericsson | Sauber | 1:16.902 | 2.690 | 51 |
20 | Palmer | Renault | 1:17.001 | 2.789 | 48 |
21 | Wehrlein | Manor | 1:17.023 | 2.811 | 32 |
22 | Haryanto | Manor | 1:17.423 | 3.211 | 49 |