24 hodin ve Spa: kvalifikace
Van Gisbergen prolomil blokádu mercedesu a audi.
Po uplakaném dopoledni proběhla již na suchu kvalifikace podniku 24 hodin ve Spa. Ve dvou částech v rozdílných světelných podmínkách byla určena dvacítka pro dnešní podvečerní superpole a pro zbytek pole pořadí na roštu sobotního závodu.
První část
První části kvalifikace se nezúčastnil pouze jeden z vozů týmu Black Falcon. U mercedesu č. 57 (Haupt/Simonsen/Christodoulou) stále probíhala výměna motoru.
Velká část nejrychlejších časů byla stanovena v úvodu. Macleod (PAM č. 24, Parker, Bentley) vydržel s hodnotou 2:19.861 ve vedení jen krátce. V rychlém sledu jej překonalo několik jezdců, kteří zároveň prolomili hranici dvou minut a devatenácti vteřin.
Vedení se ujal jiný pilot vozu se smíšenou posádkou, Juncadella (PAM č. 56, Black Falcon, Mercedes) s časem 2:18.603 před Laurensem Vanthoorem (č. 28, WRT, Audi) s časem 2:18.659. Následovala další dvojice mercedesů pilotovaných Rosenquistem (č. 88, AKKA-ASP; 2:18.729) a Engelem (č. 00, Black Falcon; 2:18.949).
Výbornou formu mercedesu potvrdil dvacet minut po zahájení kvalifikace Götz (č. 86, HTP), který se časem 2:18.532 posunul do čela.
Komisaři se zaměřili především na průjezd zatáčkou Blanchimont, a dokázali zde přistihnout řadu pilotů při získání výhody. Mnohé z docílených časů tak byly brzy smazány, výše uvedených jezdců se toto netýkalo.
Dvacet minut před koncem po technických problémech odstavil Beretta své lamborghini za zatáčkou Fagnes. Odstranění nepojízdného vozu si vyžádalo čtyřminutové vyhlášení plné žluté.
Definitivní konec prvního dílu nastal čtyři minuty před vypršením časového limitu, když ve sjezdu k Bruxelles byla dráha poseta troskami. Jednalo se údajně o jedno z lamborghini týmu Barwell.
Druhá část
Mechanikům týmu Black Falcon se podařilo zprovoznit vůz č. 57, takže se trio Haupt, Simonsen, Christodoulou) mohlo zapojit do bojů o dosažení nejrychlejšího času.
V druhé části se již na začátku podařilo Van Gisbergenovi dostat do čela mclaren týmu Garage 59. S časem 2:18.474 se Novozélanďanovi podařilo takřka sekundovým zlepšením napravit tápání britské značky v první části (19. v Q1, č. 58).
S časem 2:18.968 jej následoval Schmid (15., č. 85, HTP, Mercedes), který docílil shodného času jako Kane (21., č. 7, M-Sport, Bentley). V následujícím kole vylepšil svůj čas na hodnotu 2:18.801, ale v přetahované o setiny vteřiny jej mezitím předstihl kolem za 2:18.787 týmový kolega Buhk (17., č. 84).
Průnik v první části pomalejších posádek do první desítky završil časem 2:18.764 Haase (6., č. 26, Sainteloc, Audi), který se posunul na druhé místo. Tentokráte byl nejlepším pilotem z nižší třídy až šestý Mapelli (PAM č. 78, Barwell, Lamborghini) s hodnotou 2:19.356.
Další souboje s časomírou zastavil Lyons (PAM č. 89, AKKA-ASP, Mercedes), jenž na přeplněné dráze narazil do svodidel. S vozem se dokázal dostat k mechanikům, kteří jej během hodiny znovu poslali na dráhu. Nejprve však následovala fáze plné žluté, poté byla kvalifikace na deset minut zastavena.
Poté míchal pořadím na čele Soulet (č. 8, M-Sport, Bentley), který časem 2:18.897 dobyl pátou příčku.
Kvalifikace byla v poslední půlhodině zpomalena vyhlášením plné žluté po odstoupení Cerutti (PAM č. 38, Antonelli). Italka odstavila dýmící lamborghini před zatáčkou Fagnes, jeho odstranění zabralo necelé čtyři minuty.
Kolizi Kaffera (č. 4, WRT, Audi) a Zanuttiniho (č. 888, Kessel, Ferrari) v druhé polovině se komisaři rozhodli vyřešit až po skončení kvalifikace.
Kombinované výsledky obou částí kvalifikace
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
-
|
Van Gisbergen/Ledogar/Bell | Garage 59 |
M650
|
2:18.474
|
2.
|
-
|
Jäger/Paffett/Götz | HTP |
MAgt
|
+ 0.058
|
3.
|
PAM
|
Morley/Toril/Al Faisal/Juncadella | Black Falcon |
MAgt
|
+ 0.129
|
4.
|
-
|
L.Vanthoor/Rast/Muller | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 0.185
|
5.
|
-
|
Vautier/Rosenquist/vd Zande | AKKA-ASP |
MAgt
|
+ 0.255
|
6.
|
-
|
Guilvert/Parisy/Haase | Sainteloc |
Ar82
|
+ 0.290
|
7.
|
-
|
Baumann/Jaafar/Buhk | HTP |
MAgt
|
+ 0.313
|
8.
|
-
|
Dontje/Schmid/Bacheta | HTP |
MAgt
|
+ 0.327
|
9.
|
-
|
Soulet/Soucek/Reip | M-Sport |
Bcon
|
+ 0.423
|
10.
|
-
|
Engel/Buurman/Schneider | Black Falcon |
MAgt
|
+ 0.475
|
11.
|
-
|
Smith/Abril/Kane | M-Sport |
Bcon
|
+ 0.494
|
12.
|
-
|
Lathouras/Rugolo/Pier Guidi | AF Corse |
F488
|
+ 0.625
|
13.
|
PAM
|
Perera/Lapierre/Hassid/Giaque | ISR |
Ar82
|
+ 0.626
|
14.
|
-
|
Leonard/Frijns/Meadows | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 0.637
|
15.
|
PAM
|
Loggie/O-Cole/Macleod/Meyrick | Parker |
Bcon
|
+ 0.670
|
16.
|
-
|
Sims/Eng/Martin | Rowe |
Bm6
|
+ 0.714
|
17.
|
-
|
Bortolotti/Bleekemolen/Ineichen | Grasser |
Lhur
|
+ 0.762
|
18.
|
-
|
Mies/Stippler/Winkelhock | Phoenix |
Ar82
|
+ 0.772
|
19.
|
-
|
Catsburg/Dusseldorp/Werner | Rowe |
Bm6
|
+ 0.781
|
20.
|
PAM
|
Minshaw/Keen/Gavin/Osborne | Barwell |
Lhur
|
+ 0.807
|
21.
|
PAM
|
Attard/Machitski/Mapelli/K-Smith | Barwell |
Lhur
|
+ 0.882
|
22.
|
PAM
|
Pisařík/Král/Malucelli/Fumanelli | Sc. Praha |
F488
|
+ 0.910
|
23.
|
PAM
|
Mateu/Häring/Armindo/Estre | Attempto |
P991
|
+ 0.951
|
24.
|
PAM
|
Al Harty/Modell/Adam/Turner | Oman |
Avan
|
+ 0.984
|
25.
|
PAM
|
Kelders/Rostan/Bouvy/Bonanomi | Sainteloc |
Ar82
|
+ 1.019
|
26.
|
PAM
|
Pilet/Jousse/Narac/Cornac | IMSA |
P991
|
+ 1.418
|
27.
|
-
|
Vervisch/D.Vanthoor/Stevens | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 1.456
|
28.
|
PAM
|
Cioci/Castellacci/Perazzini/Flohr | AT Racing |
F488
|
+ 1.456
|
29.
|
PAM
|
Broniszewski/Bonacini/Rizzoli/Piccini | Kessel |
F488
|
+ 1.499
|
30.
|
PAM
|
Machiels/Van Splunteren/Mul/Venturini | Attempto |
Lhur
|
+ 1.598
|
31.
|
-
|
Haupt/Simonsen/Christodoulou | Black Falcon |
MAgt
|
+ 1.622
|
32.
|
PAM
|
Cameron/Scott/Griffin/Ragazzi | AF Corse |
F488
|
+ 1.653
|
33.
|
PAM
|
Beretta/Berton/Constantini/Gattuso | Ombra |
Lhur
|
+ 1.779
|
34.
|
-
|
Babini/Niederhauser/Zampieri | Attempto |
Lhur
|
+ 1.812
|
35.
|
AM
|
Zanuttini/Gitlin/Talbot/Cadei | Kessel |
F458
|
+ 1.865
|
36.
|
-
|
Salaquarda/Mortara/Stockinger | ISR |
Ar82
|
+ 1.881
|
37.
|
-
|
Frey/Ortelli/Costa | Emil Frey |
Jef
|
+ 1.899
|
38.
|
-
|
Moore/Fontana/Watson | Garage 59 |
M650
|
+ 1.931
|
39.
|
-
|
Hirschi/Klien/Palttala | Emil Frey |
Jef
|
+1.936
|
40.
|
PAM
|
Motoaki/Bontempelli/Beretta/Fisichella | AF Corse |
F488
|
+1.944
|
41.
|
-
|
Piccini/Stolz/Beretta | Grasser |
Lhur
|
+ 1.953
|
42.
|
PAM
|
Perfetti/Cazenave/Lyons/M.Traffort | AKKA-ASP |
MAgt
|
+ 2.072
|
43.
|
-
|
De Leener/Baguette/Kaffer | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 2.134
|
44.
|
-
|
Ordonez/Takaboshi/Buncombe | GT Academy |
Ngtr
|
+ 2.140
|
45.
|
-
|
Albuquerque/Baptista/Jimenez | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 2.220
|
46.
|
AM
|
Mann/Guedes/Mastronardi/Cressoni | AF Corse |
F488
|
+ 2.252
|
47.
|
PAM
|
Geri/Romanelli/Schiro/Mancinelli | Easy Race |
F488
|
+ 2.287
|
48.
|
PAM
|
Koebolt/Roda/Colombo/Tomczyk | Team Italia |
Bm6
|
+ 2.604
|
49.
|
-
|
Senna/Tappy/Derani | Garage 59 |
M650
|
+ 2.668
|
50.
|
AM
|
Blanchemain/Lallement/H-Clot/Buffin | Sainteloc |
Ar82
|
+ 2.769
|
51.
|
PAM
|
Lago/Owen/Russell/Webb | Lago |
LgEX
|
+ 3.158
|
52.
|
PAM
|
Grotz/Ojjeh/Darras/Santamato | Boutsen |
Bm6
|
+ 3.260
|
53.
|
PAM
|
Zöchling/Gounon/Rettenbacher/Breuters | Konrad |
Lhur
|
+ 3. 321
|
54.
|
AM
|
Ehret/Salikhov/Mattschull/Seefried | Rinaldi |
F488
|
+ 3.392
|
55.
|
-
|
Companc/Giammaria/Balzan | AF Corse |
F488
|
+ 3.406
|
56.
|
PAM
|
Cerutti/Spinelli/Sbirazzuoli/Giraudi | Antonelli |
Lhur
|
+ 3.457
|
57.
|
AM
|
Moiseev/Lémeret/Rizzo/Aguas | Kaspersky |
F458
|
+ 3.533
|
58.
|
PAM
|
Alessi/Pohler/Fjordbach/Andersen | Grasser |
Lhur
|
+ 3.646
|
59.
|
AM
|
Pierce/Harris/Rosenblad/Perel | Parker |
Bcon
|
+ 3.732
|
60.
|
PAM
|
Sanchez/Sarazin/Walkinshaw/Simmons | GT Academy |
Ngtr
|
+ 3.825
|
61.
|
AM
|
Konopka/Lewandowski/Myszkowski/Mikuláško | ARC |
Lhur
|
+ 5.472
|
62.
|
AM
|
Brandela/Buret/Delhez/Petit | CMR |
F458
|
+ 5.516
|
63.
|
AM
|
Nicolle/Loger/Mouez/Debs | CMR |
F458
|
+ 5.589
|
64.
|
N
|
Meulders/Paisse/Pâque/Richard | Speedlover |
Pcup
|
+ 13.287
|
65.
|
N
|
Notari/Bachelier/Mallegol/Blank | RMS |
Pcup
|
+ 14.859
|
Vysvětlivky k tabulce
Třídy: bez označení –sestavy v celkovém hodnocení, PAM (Pro-Am) – smíšené posádky, AM – amatérské posádky, včetně třídy N s pohárovými vozy
Vozy: Audi R8 LMS 2. generace (Ar82), BMW F13 M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Galardo R-EX (LgEX), Lamborghini Huracán (Lhur) Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R (P991), Porsche 911 GT3 Cup ( Pcup)
Čeští anebo slovenští zástupci jsou zvýrazněni tučným písmem.
Program pokračuje dnes od 18,00 Superpole, v němž se utká 20 nejrychlejších vozů. Průběh lze sledovat prostřednictvím přenosu Zde.
Doplňující odkazy
24 hodin ve Spa (Zde)
Odkaz na článek se souhrnem základních informací o 24 hodinovém závodu. Jeho součástí jsou základní informace o tomto významném podniku, pohled do historie, přehled základních pravidel anebo odkazy na jiné zajímavé stránky věnované tomuto podniku. Naleznete zde také odkazy k článkům s doplňujícími údaji uveřejněné na zdejším portálu.
Profil Blancpain Endurance Cup (Zde)
V průběhu sezóny aktualizovaný článek zaměřený na hlavní informace o této vytrvalostní sérii. Tento prestižní podnik je v pořadí čtvrtým závodem pětidílného seriálu. Většina účastníků působí právě v této sérii, doplněni jsou příležitostnými zájemci.
Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních. Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.
Kategorizace jezdců Zde.