Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Audi končí a WEC má velký problém...

Audi končí a WEC má velký problém...

To, čeho se lidé kolem FIA World Endurance Championshipu obávali, je už realita.

Tak nějak to mnozí minulý rok v Le Mans tušili: čtyři tovární týmy na startu třídy LMP1, to se jen tak znovu neuvidí. A měli bohužel pravdu...

To, čeho se všichni lidé kolem FIA World Endurance Championshipu již několik týdnů obávali, se dnes stalo realitou: Ingolstadtská automobilka Audi se od konce tohoto ročníku po 18 letech v této disciplíně stáhne.

Předseda německého výrobce Rupert Stadler to odůvodnil zesíleným angažmá ve Formuli E, která se - jak se zdá - skutečně dere do středu zájmu nejednoho předního výrobce. Také Audi vidí v elektrickém pohonu budoucnost a roku 2018 zahájí prodej sériových vozů. Dalším důvodem odchodu Audi z WEC je krácení sportovního budgetu, inu pokuty za podvody ohledně naftových motorů se musí z nečeho financovat.

Bude jistě zajímavé, jak na tuto zprávu zareaguje FIA. Po odchodu Nissanu zbylo ve třídě LMP1 jen šest vozů a pozorovat se zájmem pouhý poloviční tucet přetechnizovaných továrních vozidel kroužit šest hodin po trati - to už letos bavilo skutečně jen opravdové freaky. Lze si stěží představit, že FIA pro příští rok vypíše světový šampionát pro dvě porsche a dvě toyoty... Jediným a možná, že ani ne tak špatným řešením, asi bude, vypsat od sezony 2017 jako hlavní třídu LMP2. Jedná se o třídu, ve které o vítěsztví bojují soukromé týmy a její závody měly v posledních letech vysokou sportovní úrověň.

Apropos Formule E. I její vývoj by mohl mít pro zastánce "opravdového sportu a opravdové Formule 1" za jistých okolností blahý dopad. Po Audi a Renaultu se do podivné Formule E derou i Jaguar, Mercedes a BMW. Proč nenechat automobilky táhnout tímto směrem, kde se armády jejich inženýrů mohou dle libosti vyřádit? Možná, že pak ztratí zájem o Formuli 1, které v posledních dvou dekádách svým finančním overkillem velmi uškodily. Formule 1 by se pak mohla stát tím, čím byla v dobách svého největšího věhlasu: šampionátem specialistů a opravdových sportovců ovládající strach nahánějící, burácející a benzínem poháněné rakety...