FIA upletla bič na startovní spekulanty
Vettel ani Bottas už své finty nezopakují
Letos jsme měli dva velké případy, kdy se počínání jezdce v době startu vůbec nelíbilo soupeřům, ale zůstalo nepotrestáno.
První kauza vznikla v Číně, kde se Sebastian Vettel po zahřívacím kole postavil mimo hranice své startovní pozice na sušší asfalt, a i díky tomu si udržel druhé místo v první zatáčce. Kromě toho systém kontroly startu FIA kvůli takovému postavení vůbec nezaregistroval, zda jeho start nebyl předčasný.
Druhý, ještě zajímavější případ se stal v Rakousku. Vůz Valtteriho Bottase se pohnul téměř přesně v okamžiku zhasnutí červených světel. Víme, že lidský mozek a tělo okamžitou reakci neumožňují, takže je víceméně jasné, že Bottas vyhrál po ulitém startu. Jenže systém FIA jezdcům toleruje malé předčasné pohnutí v době mezi rozsvícením prvního červeného světla a zhasnutím všech, kvůli drobným cuknutím vozů při hledání ideální polohy spojky. První centimetry Bottasova startu započetl do této tolerance a celkově ho pak vyhodnotil jako regulérní. FIA po obou závodech oznámila, že start byl v souladu s pravidly.
Ani jeden z případů se ale příští sezonu nebude opakovat, Světová rada motorsportu FIA odsouhlasila nová pravidla a tresty pro jezdce, kteří by příští rok zkusili něco podobného. Kromě toho se týmy konečně dozvěděly detaily crashtestů vozu s Halo. Termín, do kterého musejí výrobci motorů zaslat FIA seznam týmů, kterým budou příští rok dodávat motory, se posunul ze 6. května na 1. leden. Nejpozději na začátku roku 2018 bychom se tedy měli dozvědět, zda Renault opravdu končí s dodávkami pro Red Bullu.