Mercedes a Ferrari se vydaly různými směry
Jaké pneumatiky si jezdci vybrali pro VC Malajsie?
Pirelli již prozradilo, jaké pneumatiky si jezdci vybrali na víkend Velké ceny Malajsie. Pirelli automaticky dodá každému z nich jednu sadu bílých (středně tvrdých), jednu sadu žlutých (měkkých) a jednu sadu červených (superměkkých) pneumatik. Zbývajících deset si objednali sami. Jak je na první pohled vidět, o nejtvrdší z nabízených pneumatik je téměř nulový zájem, z čehož se tento rok již stalo pravidlo.
Vypadá to tak, že favorité z Mercedesu a Ferrari se připravují na odlišné strategie. Mercedes sází na žluté pneumatiky. Z červených mu po trénincích a třech částech kvalifikace moc nezůstane, takže můžeme předpokládat, že v závodě v malajském horku dá přednost dobré výdrži pneumatik označených žlutým pruhem. Valtteri Bottas si objednal čtyři a Lewis Hamilton dokonce až pět sad této barvy. Bottas jednu žlutou sadu obětoval, aby pro Mercedes otestoval vlastnosti bílých pneumatik, a oběma pilotům stříbrných šípů tedy zbyl prostor na sedm sad červených.
Naproti tomu v garáži Ferrari bude na oba jezdce čekat devět sad červených pneumatik. To by mělo být dost pro svědomitou přípravu, kvalifikaci i většinu závodu. Pokud Ferrari SF70H dokáže pneumatiky udržet naživu dostatečně dlouho, může jejich vyšší přilnavost dorovnat případnou rychlostní ztrátu na Mercedes F1 W08. Pokud nebude pršet, bude i Ferrari samozřejmě muset odjet alespoň jeden stint na žlutých, proto tři žluté sady pro Sebastiana Vettela i Kimiho Räikkönena.
Z jezdců Red Bullu volí Max Verstappen stejnou strategii jako závodníci Ferrari, zatímco Daniel Ricciardo je v půli cesty mezi nimi a mercedesy. Tento rozdíl se ale může smazat již v prvním tréninku. Nejagresivnější přístup zvolily Williams a McLaren s deseti červenými sadami pro všechny své jezdce. Nejvíce žlutých pneumatik bude na začátku víkendu u Lewise Hamiltona, Romaina Grosjeana a Pascala Wehrleina.