Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes lobuje za návrat aktivního zavěšení

Mercedes lobuje za návrat aktivního zavěšení

Bylo by to levnější než obcházení zákazu

Mercedes se údajně snaží FIA a FOM přesvědčit, aby do F1 vrátily aktivní zavěšení kol.

Snaha alespoň částečně nahradit aktivní zavěšení v posledních letech stále častěji naráží na rozhodný odpor FIA. Ta loni nejprve prohlásila za nelegální hydraulické systémy, alespoň částečně nahrazující už dříve zakázané zařízení FRIC, což mělo uškodit hlavně Mercedesu a Red Bullu. Aktuální je téma upravování světlé výšky v závislosti na natočení volantu a i v této kauze jsou hlavními podezřelými Red Bull a Mercedes. Hlavním argumentem, proč tyto systémy vůbec zakazovat, jsou náklady spojené s jejich vývojem, a tedy jejich nedostupnost pro menší týmy.

V podstatě stejný je i důvod, proč je zakázáno samotné aktivní zavěšení kol. Mercedes tedy přišel s návrhem, ať se povolí aktivní zavěšení s přísně omezenými parametry a pod detailním dohledem FIA. Pak by náklady na vývoj nebyly až tak vysoké a jednou provždy by skončily snahy o nalezení další díry v stále objemnějším seznamu zákazů a příkazů, technických pravidel a jejich interpretací.

"Bylo by to levnější, protože byste si jednou vyvinuli svůj systém a pak ho zmrazili. Ušetřily by se miliony eur, protože by zmizely šedé zóny. Pro FIA by bylo jednodušší dohlížet na to a pomohlo by to i předjíždění, protože by se dal naprogramovat do režimu, ve kterém by minimalizoval negativní vliv turbulencí za jiným vozem," cituje Auto Motor und Sport nejmenovaného inženýra Mercedesu.

Největším odpůrcem z řad velkých týmů je údajně Ferrari.