Franchitti odpověděl šéfovi Haasu
IndyCar není hloupá série!
Těžko říct, co vlastně Gűnther Steiner sleduje, když kritizuje americký motorsport. V každém případě se však po kauze " ve Spojených státech není nikdo připraven na F1" obul do americké nejprestižnější open-wheel série, jejíž součástí je i slavný závod Indianapolis 500. Vozy od jednoho výrobce s minimem povolených úprav prý sice zaručují vyrovnanost startovního pole, ale zároveň sérii diskvalifikují z vrcholového motorsportu.
"Myslím, že F1 by se měla vyvarovat jednotných vozů," řekl šéf jediného amerického týmu v F1. "Pokud by se v F1 začaly používat jednotné vozy, tak by to podle mě byl její konec. Někteří lidé si myslí, že fanoušky technika vůbec nezajímá, ale naše technologie ve skutečnosti lidi zajímají, v kombinaci se závoděním. A F1 je dobré místo na prezentování technologií.
Myslím, že bychom měli udělat více pro to, aby lidé chápali, co tady děláme. Za tímto cílem bychom měli jít, ne vymýšlet prostší verzi F1 na úrovni IndyCar. Protože pak to už nebude F1, ale GP1 a dovedeme si představit, kam by to vedlo. Je úžasné, co se IndyCar letos povedlo (s méně účinnou jednotnou aerodynamikou stoupl počet předjížděcích manévrů), my bychom se ale měli soustředit na sebe a zlepšovat F1."
Asi nikoho nepřekvapí, že někteří američtí jezdci nebyli dvakrát nadšeni, když se doslechli, že svou kariéru strávili v jakési sérii pro méně inteligentní. Záhy přišla reakce Daria Franchittiho, čtyřnásobného šampiona IndyCar a trojnásobného vítěze Indianapolis 500. Proč se vůbec ozývá šéf týmu, jehož vozy také vyrábí Dallara?
"Jasně, vždyť kdo by už chtěl vidět závody s předjížděním, kde má jezdec velký podíl na konečném výsledku? Jednotné komponenty jsou jedna věc a hloupá série druhá. A není nakonec vůz Haasu vyvíjen a stavěn někým jiným? Tak se zdá, že Steiner má kvalifikaci pouze na říkání nesmyslů," napsal Franchitti na populární sociální síti.