Dixon vyhrál v Texasu a vede šampionát
DXC Technology 600 – závod
Novozélanďan Dixon si připsal třetí vítězství v kariéře na oválu Texas Motor Speedway, celkově své 43. To jej v historických tabulkách posouvá před Michaela Andrettiho, s nímž se po triumfu v prvním závodě v Detroitu minulou sobotu dělil o třetí místo. Dixon se díky vítězství a potížím soupeřů posunul do čela šampionátu.
Výsledky kvalifikace naznačovaly, že by závod mohl být v režii týmu Penske. A trojice Newgarden, Pagenaud a Power vskutku vedla první polovinu závodu. Po startu byl závod velmi záhy, už v sedmém kole, neutralizován kvůli problémům Brazilce Leista. Mladý závodník startující za tým A.J. Foyta musel odstavit svůj vůz, z něhož začaly šlehat plameny.
Aby toho nebylo málo, pro Foytův tým se domácí závod brzy změnil v úplnou sportovní katastrofu, když v 27. kole zamířil neplánovaně k mechanikům i Kanaan, který se předtím otřel o zeď a poškodil zavěšení. Dlouhá oprava jej připravila o jakékoliv šance bojovat o dobrý výsledek.
Vedení si držel Newgarden, který měl zhruba vteřinový náskok před Powerem. Ten se totiž při restartu ve 14. kole dostal před Pagenauda. Francouz měl navíc plné ruce práce s Rossim. V závěru stintu se oba dostali před Powera, trápícího se na odcházejících pneumatikách.
První pit stopy odstartoval v 55. kole Bourdais. Na jeho výrazně rychlejší časy reagoval brzkým pit stopem také lídr Newgarden. Pagenaud a Power zastavili v 63. kole, Dixon v 65. a Rossi vydržel až do konce 67. kola. Do čela se znovu vrátila trojice Penskeho pilotů. Vedl Pagenaud před Newgardenem a Powerem, čtvrtý byl Wickens před Dixonem a Rossim.
Piloti týmu Penske ale začali mít vážné problémy s pneumatikami. Před všechny tři se postupně dostal Wickens, který se v 95. kole ujal vedení. Newgarden musel neplánovaně do boxů, když se na předních pneumatikách začaly objevovat puchýře. Power se propadl na páté místo za Dixona a Rossiho, kteří záhy předjeli i Pagenauda, než Francouz, také se trápící s pneumatikami, zamířil v 119. kole konečně opět k mechanikům. Rossi a Wickens vydrželi na dráze o sedm, respektive o osm kol déle.
Po pit stopech se do čela dostal Dixon, následovaný právě americko-kanadskou dvojicí. Pagenaud a Power se propadli na šesté a osmé místo. Newgarden musel znovu předčasně do boxů kvůli puchýřům na pneumatikách.
Ve 175. kole skončil slibně rozjetý závod pro Wickense. Ten po vnitřku předjížděl Carpentera, který jej zřejmě neviděl, sjížděl také na vnitřek dráhy a oba vozy se srazily. Ve stejném kole jako Dixon byli jen Rossi, Hinchcliffe, Pagenaud a Hunter-Reay. Pit stopy pod žlutou fází do něj vrátily Powera, Rahala, Claman De Mela a Jonese. Po restartu se Pagenaud dostal před Hinchcliffea na druhé místo. Před Kanaďana se probojoval také Hunter-Reay. Společně s Hinchcliffem je ale ve 198. kole předjel najednou Rossi.
Za Hunter-Reaye se dotáhl Power. Ve 205. kole se za ním vyvezl do vnější stopy, přesně do cesty Claman De Melovi, který tudy předjížděl Rahala. Power, stejně jako předtím Carpenter za vyřazení Wickense, dostane po závodě penalizaci za způsobení kolize.
Aby toho pro tým Penske nebylo málo, Newgarden dostal penalizaci za ulitý restart, což jej posunulo až na 13. místo se čtyřkolovou ztrátou. Pagenaud se pokusil zaútočit na Dixona. Novozélanďan jej ale okamžitě setřásl a byl to naopak Pagenaud, kdo se musel o svou pozici obávat. Předvedl ale skvělou defenzivní jízdu a Rossimu nedal šanci probít se na stříbrnou příčku. Pro předloňského šampiona je to první umístění na stupních vítězů od triumfu v závěrečném závodě loňské sezony, pro Rossiho naopak letos již čtvrtá bronzová příčka.
Dixon se s 357 body ujal vedení v šampionátu. Druhé místo patří Rossimu (334 bodů). Power, který do Texasu přijel coby lídr, odjíždí třetí s 321 body. Následují Hunter-Reay (308) a Newgarden (289). Po třech týdnech závodění v řadě (čtyřech, počítáme-li i kvalifikaci na Indy500) teď piloty čeká volný víkend. Sezona pokračuje 24. června závodem na okruhu Road America ve Wisconsinu.
p. | jezdec | tým | motor | čas | body |
---|---|---|---|---|---|
1. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 02:00:53,2155 | 50+2+1 |
2. | Simon Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | + 4,2943 | 40+1 |
3. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | + 4,5670 | 35+1 |
4. | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | + 5,0869 | 32 |
5. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | + 6,7301 | 30 |
6. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 7,2744 | 28+1 |
7. | Takuma Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 8,3457 | 26 |
8. | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing/Vasser-Sullivan | Honda | + 9,4523 | 24 |
9. | Ed Jones | Chip Ganassi Racing | Honda | + 25,0938 | 22+1 |
10. | Charlie Kimball | Carlin | Chevrolet | + 1 kolo | 20 |
11. | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 1 kolo | 19 |
12. | Max Chilton | Carlin | Chevrolet | + 1 kolo | 18 |
13. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | + 4 kola | 17+1+1 |
14. | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport | Honda | + 8 kol | 16 |
15. | Gabby Chaves | Harding Racing | Chevrolet | + 10 kol | 15 |
16. | Zach Veach | Andretti Autosport | Honda | Havárie | 14 |
17. | Zachary Claman De Melo | Dale Coyne Racing | Honda | Havárie | 13 |
18. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | Havárie | 12 |
19. | Robert Wickens | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | Havárie | 11+1 |
20. | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | Havárie | 10 |
21. | Tony Kanaan | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | Havárie | 9 |
22. | Matheus Leist | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | Porucha | 8 |