Premiéře v Texasu dominoval Scott Dixon
Genesys 300 – závod
Novozélanďan Dixon ovládl úvodní závod letošní sezony IndyCar, když soupeřům na Texas Motor Speedway nedal šanci. Dixon zvítězil v prvním klání s novým závodním inženýrem Michaelem Cannonem, Celkově si připsal v Texasu čtvrtý triumf v kariéře. V čele historických tabulek dohnal Hélia Castronevese a pro jeho soupeře by mělo být důrazným varováním, že vždy, když Dixon v Texasu vyhrál, tak ve stejné sezoně slavil titul.
Závod začal přímo katastrofálně pro Hunter-Reaye a Rossiho. V jejich vozech selhala elektronická řídící jednotka a kvůli nepovoleným pracím na autě v době, kdy to bylo již zakázané, začali závod s penalizací a ztrátou dvou kol. Se řídící jednotkou měl problémy i Rahal, který musel v zahřívacích kolech do boxů. Ten byl jediným pilotem týmu Rahal Letterman Lanigan Racing, protože vůz pro Satóa se po nehodě v kvalifikaci nepodařilo připravit.
Takuma Sató závod sledoval jen z boxové zídky. Foto: IndyCar
Po startu udržel vedení vítěz kvalifikace Newgarden. Za Dixonem se na třetí příčce držel Pagenaud. První pětku uzavírali Veach a Rosenqvist. První trojice začala zbytku pole ujíždět, Newgarden se ale zhruba po 20 kolech přesvědčil, že předjíždět v Texasu piloty o celé kolo není nic jednoduchého, když se zasekl za Harveyem.
Dixon využil toho, že Newgardenovi odcházely rychleji pneumatiky a ve 32. kole se před něj dostal. Úřadující šampion brzy zamířil k mechanikům. Záhy jej následovalo celé pole, protože IndyCar stanovila omezení 35 kol na jednu sadu pneumatik.
Po pit stopech se ale dlouho nezávodilo. Podruhé během soboty se VeeKay dostal do kontaktu se zdí a navíc i s vozem dalšího nováčka – Paloua. Dixon hned po restartu Newgardenovi odskočil a začal si budovat náskok. Newgarden měl spíš plné ruce práce, aby za zády udržel Pagenauda a Rosenqvista a brzy si znovu stěžoval mechanikům na pneumatiky.
Vítanou příležitostí se jich zbavit byla žlutá fáze kvůli nečistotám na dráze. Navíc se týmu Penske podařilo v boxech dostat Newgardena na první místo. Dixon se propadl až na třetí, protože jej předjel také Rosenqvist. Katastrofické byly pit stopy pro Powera, který dostal pokyn k odjezdu ve chvíli, kdy ještě mechanik utahoval pravé zadní kolo.
Dixon se okamžitě dostal před stájového kolegu a potřeboval jen čtyři kola, aby se opětovně ujal vedení. Svým soupeřům začal ujíždět. Ve 118. kole se na druhou příčku posunul Rosenqvist. Při dalších pit stopech pak Newgarden spadl až na čtvrté místo, když jej u mechaniků porazil i stájový kolega Pagenaud.
Chyba v boxech ukončila Ferrucciho závod. Foto: IndyCar
Nejvážnějším soupeřem byl Dixonovi v závěru závodu stájový kolega Rosenqvist. Dixon měl také problémy předjíždět jezdce o kolo, díky čemuž se na něj Rosenqvist dotáhl. Společně ujeli zbytku pole o více než deset vteřin, ale Švéd necelých deset kol před koncem najel na nečistoty a narazil do zdi.
Nehodu se ještě v závěru závodu podařilo odklidit a piloti dostali tři kola, aby se poprali o lepší výsledek. Nepodařilo se ovšem uklidit z předních míst piloty jedoucí o kolo zpět, Dixon tak měl za sebou „polštář“ v podobě několika pomalejších pilotů, kteří jej oddělovali od dvojice jezdců týmu Penske. Vítězství si tak Novozélanďan už pohlídal.
V posledním kole ještě skončila slibná jízda Charlieho Kimballa, který v jednu chvíli bojoval i v první pětce. Teď pilot týmu domácí legendy AJ Foyta skončil ve zdi. Náplastí pro Foyta může být to, že Kanaan při své derniéře v Texasu dojel v první desítce. Za zmínku stojí také výkon Hunter-Reaye, který i přes to, že měl v úvodu po penalizaci ztrátu dvou kol, nakonec skončil na osmém místě a ve stejném kole jako vítěz závodu.
Sezona pokračuje až 4. července na okruhu uvnitř Indianapolis Motor Speedway.
p. | jezdec | tým | motor | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|
1. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 200 | |
2. | Simon Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | + 4,4109 | 200 |
3. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | + 5,8064 | 200 |
4. | Zach Veach | Andretti Autosport | Honda | + 6,5778 | 200 |
5. | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 6,9481 | 200 |
6. | Conor Daly | Carlin | Chevrolet | + 7,5762 | 200 |
7. | Colton Herta | Andretti Harding Steinbrenner | Honda | + 8,0553 | 200 |
8. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | + 8,3105 | 200 |
9. | Oliver Askew | Arrow McLaren SP | Chevrolet | + 8,6943 | 200 |
10. | Tony Kanaan | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | + 8,6930 | 200 |
11. | Charlie Kimball | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | - 1 kolo | 199 |
12. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren SP | Chevrolet | - 1 kolo | 199 |
13. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | - 1 kolo | 199 |
14. | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport | Honda | - 1 kolo | 199 |
15. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | - 1 kolo | 199 |
16. | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | Honda | - 1 kolo | 199 |
17. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | - 2 kola | 198 |
18. | James Hinchcliffe | Andretti Autosport | Honda | - 2 kola | 198 |
19. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | Honda | - 4 kola | 196 |
20. | Felix Rosenqvist | Chip Ganassi Racing | Honda | havárie | 190 |
21. | Santino Ferrucci | Dale Coyne Racing | Dallara | porucha | 156 |
22. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | havárie | 36 |
23. | Álex Palou | Dale Coyne Racing | Honda | havárie | 36 |
24. | Takuma Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | nestartoval | 0 |
Zdroj: FORMULE.cz