Dixon obhájil vítězství v Texasu
Genesys 300 – závod
Loňský šampion Scott Dixon vyhrál první ze dvou závodů v Texasu. Obhájil tím loňský triumf, kdy právě v Texasu kvůli koronaviru odložená sezona před rokem začala. Připsal si své 51 vítězství v kariéře v zámořských formulích a jen jeden triumf jej v historických tabulkách dělí od Maria Andrettiho. A. J. Foyt, který je nejúspěšnějším pilotem v historii, má pak na kontě 67 vítězství.
Kvůli zrušené kvalifikaci jezdci startovali do závodu na základě pořadí v šampionátu. Dixon se na startu protáhl před Powera na druhou příčku a ve 3. kole předjel stájového kolegu Paloua a ujal se vedení.
Pořadí se na čele rychle ustálilo. Za Dixonem byl Palou, pak následovali Power, Herta a Harvey, který se dostal před Pagenauda. Kanaan, nejrychlejší pilot jediného tréninku, si stěžoval na potíže s řazením, mohl ale pokračovat a po startu získal čtyři pozice.
Už okolo 25. kola se ale jezdcům začaly na pneumatikách objevovat „puchýře“ a piloti se soustředili hlavně na to, aby mohli závod odjet na tři zastávky v boxech. V 50. kole zamířil k mechanikům Rahal, brzy následovaný dalšími jezdci. Jenže o šest kol později zezadu postrčil Bourdaise Newgarden a Francouz skončil v ochranné zdi.
Dixon, Palou, Harvey, Herta, VeeKay nebo Newgarden ještě nebyli u mechaniků. Pro nové pneumatiky se dostali ve chvíli, kdy v 64. kole IndyCar otevřela boxy. Žlutá fáze byla špatnou zprávou pro ty, kteří již zastavili. A například Power se propadl z 3. místa na 12. Ještě hůř na tom byl Newgarden potrestaný za kolizi s Bourdaisem odsunem na konec pole.
V 71. kole při restartu Dixon a Palou poodjeli Hertovi. Zatímco Kanaan se z deváté příčky posunul už na sedmou. Najednou byl McLaughlin nejlepší z kvarteta Penskeho pilotů, když se pohyboval na šestém místě za Rossim.
Rahal a O´Ward začali ve 110. kole druhé zastávky v boxech. Dixon vydržel do 126. kola. Palou vydržel o dvě kola déle, ještě o jeden okruh více zvládl navrátilec Fittipaldi. Piloti, kteří již absolvovali pit stop, se rychle probíjeli polem výš, protože rozdíl v rychlosti byl na nových gumách markantní. To brzy pocítil Hinchcliffe, před kterého se zařadil Rosenqvist, který jej předjel dokonce o celé kolo. Kanaďanův vůz to rozhodilo a Hinchcliffe skončil ve 2. zatáčce v ochranné zdi.
Žlutá fáze přišla akorát včas na poslední pit stop. Zastávka se nepovedla mechanikům Marcuse Ericssona, kteří špatně upevnili pravé zadní kolo. Naopak bezchybný pit stop předvedli u týmu Scotta McLaughlina. Ten se záhy ocitl za svým krajanem a jmenovcem Dixonem. Za nimi byli O´Ward a Palou. Herta spadl na pátou příčku. Následovali Harvey, Rossi, Newgarden, Rahal a Pagenaud.
Harvey po restartu ztratil dvě pozice ve prospěch Newgardena a Rahala. Druhý jmenovaný se následně dostal i před dvojnásobného šampiona. Závod ve 191. kole skončil pro Hertu. Od jeho brzd začínaly létat plameny a vítěz minulého závodu musel odstavit vůz v boxech.
McLaughlin už na Dixona nic nevymyslel, ale i tak při svém oválovém debutu zaznamenal skvělý výsledek. Dixon se díky pátému vítězství na Texas Motor Speedway stal nejúspěšnějším pilotem na tomto oválu. A hned za necelých 24 hodin může své statistiky ještě vylepšit. Zřejmě do závodu coby lídr šampionátu odstartuje z pole position. V tom sobotním mimochodem strávil ve vedení 206 kol z 212.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:45:51.3417 | 212 | 50+3 |
2. | Scott McLaughlin | Team Penske | Chevrolet | + 0,2646 | 212 | 40 |
3. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren SP | Chevrolet | + 1,7807 | 212 | 35 |
4. | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | Honda | + 2,8561 | 212 | 32+1 |
5. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 6,6040 | 212 | 30 |
6. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | + 7,9030 | 212 | 28 |
7. | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | Honda | + 8,5046 | 212 | 26 |
8. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | + 9,5898 | 212 | 24 |
9. | Takuma Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 10,0657 | 212 | 22 |
10. | Simon Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | + 10,4271 | 212 | 20 |
11. | Tony Kanaan | Chip Ganassi Racing | Honda | + 12,0188 | 212 | 19 |
12. | Ed Jones | Dale Coyne Racing | Honda | + 12,5785 | 212 | 18 |
13. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | Chevrolet | + 12,9479 | 212 | 17 |
14. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | + 14,3546 | 212 | 16 |
15. | Pietro Fittipaldi | Dale Coyne Racing | Honda | + 15,0507 | 212 | 15 |
16. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | + 17,4939 | 212 | 14 |
17. | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 19,8938 | 212 | 13 |
18. | Dalton Kellett | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | + 23,9568 | 212 | 12 |
19. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | Honda | - 1 kolo | 211 | 11 |
20. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 211 | 10 |
21. | Conor Daly | Carling Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 211 | 9 |
22. | Colton Herta | Andretti Harding Steinbrenner | Honda | Porucha | 190 | 8 |
23. | James Hinchcliffe | Andretti Autosport | Honda | Havárie | 158 | 7 |
24. | Sébastien Bourdais | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | Havárie | 55 | 6 |
Zdroj: Původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar