Ferrari bylo bito od Mercedesu i Red Bullu
VC Singapuru – 2. trénink
Mercedes, Red Bull, Ferrari a ze zbytku světa McLaren. Tak vypadá aktuální rozložení sil po prvním dni singapurské velké ceny. Druhý trénink vyhrál Hamilton a jediným, kdo mu dokázal šlapat na paty, byl Verstappen.
V Singapuru již nastala noc. Přesto měl vzduch stále tropických 30 stupňů, asfalt ještě o čtyři více.
V mezičase od úvodního tréninku vyměnili mechanici v Leclerkově voze převodovku. U Mercedesu zase dávali dohromady pochroumané Bottasovo auto.
V roli průzkumníka se na trať vydal Räikkönen, dohánějící dopolední manko. Zaznamenal také referenční čas 1:43,99 na středních pneumatikách. Po něm se chvíli na výsluní hřál Russell (1:43,22). Na měkkých gumách se jako první představil Pérez, u něhož naskočil výkon 1:41,40.
Špička měla za sebou zatím jen instalační kola, Leclerc ještě ani to ne. Po čtvrthodině ale dal o sobě vědět Hamilton – 1:40,68 na střední směsi. Bottas na něj ztratil přes sedm desetin. S identickým obutím bylo Ferrari znatelně pomalejší, když Vettel zaostával o 1,19 sekundy. Přibližně stejně rychlý byl také Verstappen.
Do potíží se dostal jeho kolega Albon, který minul brzdný bod a ocitl se v bariéře. Do boxů dokulhal s pošramoceným předním křídlem.
Konečně se na dráze objevil také Leclerc. Překonal sice Vettela, ale pořád to stačilo jen na páté místo. Žaloval sice na Strolla, který ho blokoval, ale přesto bylo zřejmé, že profil okruhu vzpínajícímu se koníkovi rozhodně nesvědčí tolik jako v Belgii a Itálii.
Po 30 minutách nadále vedl pořadí Hamilton (1:39,99) před Verstappenem (+0,70, na tvrdých pneumatikách!), lepšícím se Leclerkem (+0,72), Bottasem (+0,87), Pérezem (+0,93), Gaslym (+1,47) a Vettelem (+1,60).
Hamiltonovi zatím stačí jen Max Verstappen
Čekalo se, jak dopadne vstupní prověrka připravenosti na kvalifikaci. Nejlépe vykročil do této fáze kupodivu Albon, když dal 1:39,93. Vzápětí ho ale téměř o sekundu trumfnul Verstappen (1:38,95) a toho zase Hamilton (1:38,77). Mistr světa přitom příliš nezvládl druhý sektor, ale finiš měl extrémně silný.
Bottas poskočil na třetí příčku (+1,21), zatímco Scuderii se pořád nedařilo. Vettel musel svůj pokus přerušit, když se mu do cesty připletl Magnussen. „Ten snad za tím volantem chrápe,“ ulevil si německý pilot. Také Leclerc neměl optimální podmínky. Ani potom se to to pro rudé nevyvíjelo moc příznivě. Vettel s námahou korigoval smyk a postoupil jen na šestou příčku, hned za Leclerka. Horší bylo, že na Hamiltona jim scházelo 1,2 sekundy. Což bylo dost. Vettel alespoň tuto propast zkrátil o čtyři desetiny, jenže to byla jen slabá útěcha.
Odborníci si všimli, že Hamilton udržoval vysoké tempo i na opotřebených pneumatikách. Znovu se ukázalo, že je mistrem v hospodaření s nimi. Což na kurzu, jakým je Marina Bay, vynikne dvojnásob.
McLaren dostal obě auta do první desítky
Do hledáčku sportovních komisařů se dostal incident mezí Pérezem a Magnussenem. Mexičan poněkud neurvale vzal svého protivníka do klinče a málem ho nasměroval do zdi.
Závěrečné desítky minut patřily dlouhým úsekům. V nich se víceméně potvrdila předchozí tendence. Hamilton sázel kola kolem 1:44, Verstappen lehce pod 1:45 a ferrari nad 1:46. Bottas na středních pneumatikách nezvládal vůbec držet krok, což naznačuje, jaká bude strategie stájí pro neděli.
Hamilton si uvědomil, že si dosud na nic nestěžoval. Promptně to napravil. Terčem jeho kritiky se stal Gasly, jenž prý „jede závod proti Mercedesu“. Jinak ale udržoval neuvěřitelnou vyrovnanost dosahovaných časů, připomínající pověstné švýcarské hodinky. Verstappen na tvrdých a pro Singapur nepříliš vhodných gumách kroužil v průměru za 1:46,5.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:38,773 | 29 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:38,957 | + 0.184 | 29 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:39,591 | + 0.818 | 31 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:39,894 | + 1.121 | 30 |
5. | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 1:39,943 | + 1.170 | 30 |
6. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:40,018 | + 1.245 | 31 |
7. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:40,145 | + 1.372 | 33 |
8. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:40,324 | + 1.551 | 30 |
9. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:40,361 | + 1.588 | 35 |
10. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:40,637 | + 1.864 | 32 |
11. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:40,713 | + 1.940 | 32 |
12. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:40,811 | + 2.038 | 30 |
13. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:40,875 | + 2.102 | 29 |
14. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:41,128 | + 2.355 | 35 |
15. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:41,128 | + 2.355 | 31 |
16. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:41,232 | + 2.459 | 28 |
17. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:41,392 | + 2.619 | 26 |
18. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:41,445 | + 2.672 | 35 |
19. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:41,564 | + 2.791 | 30 |
20. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:42,177 | + 3.404 | 35 |