Ferrari se vzpamatovalo, mistr Hamilton se utnul
VC Singapuru – 3. trénink
Ferrari se oklepalo ze včerejšího nezdaru a díky Leclerkovi vyhrálo závěrečný trénink. I proto, že Hamilton v rozhodující chvíli chyboval. Vzhledem k tomu, že kvalifikace a velká cena se pojedou za odlišných podmínek, však ne všechny týmy považovaly tento bod programu za klíčový.
Začínalo se ještě za denního světla, a tak panoval pořádný pařák. Vzduch se rozpálil na 32 stupňů při vlhkosti 57 %, povrch dráhy měl ještě o osm stupňů více.
Poznatky z pátku naznačovaly, že Ferrari je tady, navzdory novému nosu a podlaze svých vozů, pouze „třetí silou“. Prim zatím hrály Mercedes a Red Bull, a to jak v kvalifikační, tak závodní simulaci.
Jako první se na trati objevili Magnussen a Norris. Instalační kola absolvovali všichni na měkkých pneumatikách. Po nich se vrátili zpět do boxů, odkud se nikomu moc nechtělo.
Teprve po jedenácti minutách naskočil čas u Bottase – 1:40,92, ovšem na střední směsi. O 13 setin zpět byl Albon s měkkými gumami. Hamilton posunul laťku na 1:40,32 a Leclerc na 1:39,36, jenže s výhodou měkčího obutí. Pokud se ovšem dá věřit expertům Pirelli, že diference mezi měkkými a středními pneumatikami je dvanáct desetin sekundy na kolo, nevypadalo to s Ferrari zase tak zle. Vettel byl navíc v úvodním sektoru ještě rychlejší než jeho kolega, pak ale výrazně ztratil.
S kuckajícím a kouřícím motorem se objevil u mechaniků Kvjat. Technikům Hondy tím samozřejmě žádnou radost neudělal. Vše totiž nasvědčovalo tomu, že půjde o podstatný problém.
Na Singapur padá soumrak
Trénink se blížil k polovině a po Verstappenovi ani vidu, ani slechu. Jako jediný zůstával bez změřeného výkonu.
Ve 22. zatáčce nezvládl vůz Pérez. Po kontaktu s bariérou se sice s vyvráceným pravým zadním kolem dovlekl ke svým, jenže přitom trousil po trati trosky. Proto přišel ke slovu nejprve režim virtuálního safety caru a posléze byl trénink na šest minut zastaven.
Mercedes po restartu přešel na měkké pneumatiky a okamžité demonstroval svoji převahu. Bottas se dostal na 1:39,16. Konečně se také ukázal Verstappen, na Fina mu nicméně chyběly dvě desetiny. Příliš to nešlo Albonovi, který se dlouho marně snažil proniknout do elitní desítky. V ní se naopak nacházely oba renaulty.
O menší šok se postaral Leclerc, jenž dosáhl masivního zlepšení na 1:38,19. Hned po něm šel na to Hamilton. Ku všeobecnému úžasu se ale roztočil už v nájezdovém kole! Naštěstí nikoho a nic netrefil. Ostré kolo potom přerušil, když se mu údajně do cesty postavil Norris. Tak tohle se mistru světa moc nepovedlo…
Repríza byla povedenější, zejména v prostředním úseku, jenže Leclerc odrazil také tento útok. Vettel nástup Scuderie umocnil třetím místem. Verstappen se naproti tomu propadl i za svého parťáka, který si ještě dopřál menší výlet do nouzového výjezdu.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:38,192 | 15 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:38,399 | + 0.207 | 15 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:38,811 | + 0.619 | 13 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:38,885 | + 0.693 | 16 |
5. | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 1:39,258 | + 1.066 | 14 |
6. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:39,366 | + 1.174 | 9 |
7. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:39,507 | + 1.315 | 14 |
8. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:39,709 | + 1.517 | 13 |
9. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:40,118 | + 1.926 | 15 |
10. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:40,153 | + 1.961 | 12 |
11. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:40,209 | + 2.017 | 11 |
12. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:40,339 | + 2.147 | 15 |
13. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:40,953 | + 2.761 | 16 |
14. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:40,985 | + 2.793 | 4 |
15. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:41,156 | + 2.964 | 13 |
16. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:41,169 | + 2.977 | 14 |
17. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:41,494 | + 3.302 | 12 |
18. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:41,542 | + 3.350 | 12 |
19. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:41,954 | + 3.762 | 13 |
20. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 3 |