Tvrdé pneumatiky byly rychlejší než střední
VC Singapuru - analýza Pirelli
Potřetí v řadě zvítězilo Ferrari. Tentokrát zásluhou Sebastiana Vettela, který odstartoval do závodu jako třetí. Němec se před svého kolegu Charlese Leclerka dostal během zastávky v boxech. Pódium zkompletoval třetí Max Verstappen.
Nejlepších sedm jezdců v cíli použilo stejnou strategii použití pneumatik. Naopak ve středu pole někteří borci zastavili dvakrát.
Prvních devět na startovním roštu začalo na měkkých pneumatikách, všichni ostatní na středních. Výjimku představoval Pierre Gasly, jenž zvolil tvrdé obutí a nakonec skončil osmý.
Vettelovi vyšel parádní undercut, jímž se propracoval do čela. Hamilton zvolil odlišný přístup, s delším úvodním úsekem. Tato taktika se však neosvědčila a propadl se za Verstappena.
Singapur si zachoval primát ve stoprocentním nasazení safety caru ve všech dosavadních ročnících, přičemž tentokrát byl vyslán na trať hned třikrát. Oba závodníci Renaultu Daniel Ricciardo a Nico Hülkenberg, stejně jako Carlos Sainz, byli vlivem různých událostí nuceni přejít k alternativním strategiím.
Na tvrdých gumách byl nejrychlejší Bottas (1:43,534) a nejvíce kol ujeli Vettel a Verstappen (42), na středních Hülkenberg (1:45,765) a Giovinazzi s Ricciardem (34) a konečně na měkkých Magnussen (1:42,301) a Hamilton a Grosjean (26).
Další zajímavé údaje jsou zachyceny v následující infografice.